رونمایی از کانسپت تویوتا گازو

دسامبر سال گذشته گازو ریسینگ که بخش موتور اسپورت تویوتا محسوب می‌شود خبر از معرفی کانسپت سوپر اسپورت جدیدی را داد. هم‌اکنون و با برگزاری رویداد خودرویی توکیو 2018 شاهد رونمایی از این خودروی مفهومی با نام کامل GR سوپر اسپورت هستیم.

رویداد خودرویی توکیو نسخه ژاپنی SEMA در آمریکا می‌باشد یعنی خودروهای باورنکردنی زیادی در آنجا حضور دارند؛ اما ما احساس می‌کنیم کانسپت گازو ریسینگ یکی از شاخص‌ترین خودروهای حاضر در نمایشگاه خواهد بود.

بخش موتور اسپورت تویوتا از قطعات زیادی که در مدل مسابقه‌ای TS050 هیبرید بکار رفته استفاده کرده و آن‌ها را در پکیجی برجسته نصب نموده است. نیروبخش این خودروی مسابقه‌ای پیشرانه 6 سیلندر 2.4 لیتری توئین توربویی است که دقیقاً با مشخصات مدل مسابقه‌ای واقعی همخوانی داشته و البته به سیستم هیبریدی تویوتا نیز وصل شده است. قدرت ترکیبی این کانسپت بنا به ادعای شرکت به 986 اسب بخار می‌رسد.

جدای از مشخصات مربوط به قوای محرکه گازو ریسینگ هیچ‌چیز دیگری درباره این خودرو نگفته به جز اینکه گفته شده تویوتا برنامه‌هایی برای توسعه خودروهای اسپورت برگرفته از مدل‌های مسابقه‌ای فعال دارد.

علاوه بر داشتن قوای محرکه مشابه با TS050 هیبرید، سوپر اسپورت GR گازو شبیه خودروهایی است که در سری مسابقات WEC حضور دارند. در این خودرو چراغ جلو وجود نداشته و همچنین چیزی که ما را به یاد درب‌ها و پنجره‌های مرسوم بیندازد دیده نمی‌شود.

البته چیزی که این کانسپت به مقدار زیاد دارد آئرودینامیک است. نگاهی به طراحی نمای جلو ما را به یاد خودروهای مسابقه‌ای گیرا می‌اندازد. همچنین نباید از بال عقب گیرا نیز غافل شد. واقعاً به نظر می‌رسد بازوی موتور اسپورت تویوتا تجربه مسابقاتی برند را در یک خودرو بکار برده است.

کانسپت GR سوپر اسپورت خودرویی ایده آل برای پیشروی تویوتا و این بخش اسپورت در تولید خودروهای پرفورمنس می‌باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 347018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟