نسل سوم تویوتا 2018 رونمایی شد

کمپانی تویوتا نسخه 2018 سدان پرچم‌دار خود یعنی سنچری را در نمایشگاه خودرو توکیو رونمایی کرد که سومین نسل از آن محسوب می‌شود.

شاید با نگاه به این خودرو به این فکر بیفتید که بهتر است تقویم را مجددا نگاه کنم! اما نیازی به این کار نیست. ما در سال 2017 میلادی قرار داریم. اگر شما از طرفداران سدان‌های قدیمی هستید، احتمالا طراحی تویوتا سنچوری 2018 را می‌پسندید. این سدان مخصوص بازار Store کشور ژاپن طراحی شده و کاملا ظاهری شبیه به خودروهای قدیمی دارد ولی در مقایسه با نسل قبلی، ابعاد بزرگتری دارد و به دلیل بیشتر شدن فاصله محوری، فضای داخلی بیشتری هم دارد.

این سدان پرچم‌دار ژاپنی ابعادی معادل 5335 میلی متر طول، 1930 میلی متر عرض و 1505 ارتفاع دارد در حالی که فاصله محوری آن به میزان بسیار زیاد 3090 میلی‌متر است. البته نباید اجازه دهید که ظاهر کلاسیک خودرو، شما را ناامید کند چراکه تویوتا تمام توان خود را به کار گرفته و ویژگی‌های زیادی را برای سنچوری در نظر گرفته است. از جمله چراغ‌های LED تطبیق پذیر، پکیجی کامل از امکانات ایمنی و قوای محرکه هیبریدی.

نسل قبلی سنچوری در سال 1997 معرفی شد و از موتور 12 سیلندر بهره می‌برد ولی نسل جدید، موتور 5.0 لیتری 8 سیلندر دارد که بخشی از سیستم هیبریدی تویوتا است و می‌تواند یکی از بهترین عملکردها را در زمینه سوخت در میان خودروهای این کلاس داشته باشد. اطلاعات و جزئیات زیادی پیرامون این قوای محرکه منتشر نشده اما کمپانی ژاپنی می‌گوید سدان بزرگ جدیدش، از موتوری با دو سطح سرعت بهره می‌برد که یک رانندگی آرام و کم سر و صدا را تضمین می‌کند. نام رمز موتور درون سوز 2UR-FSE است که می‌تواند نشان دهنده ارتباط آن با لکسوس LS600h باشد. محصول لکسوس قدرتی معادل 394 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور دارد.

برای تضمین کردن یک رانندگی آرام و نرم، تویوتا دست به توسعه تایرهای جدیدی زده که نه تنها لرزش‌های موجود در جاده را کاهش می‌دهد، بلکه صداهای موجود را کاهش می‌دهد. در همین راستا، موقعیت قرارگیری موتور هم بهتر شده و یک سیستم کنترل صدای فعال هم برای آن در نظر گرفته شده است که به صورت خودکار هنگام استارت خوردن موتور فعال می‌شود.

با توجه به ابعاد بزرگ سنچوری، سرنشینان عقب فضای بسیار زیادی برای پا دارند و البته عرض صندلی‌ها هم زیاد است. همچنین ارتفاع سقف بیشتر شده و فضای بیشتری برای سر وجود دارد. پوشش صندلی‌ها در نسخه‌های ارزان قیمت از جنس پشم و در نسخه‌های بالاتر از جنس چرم است. صندلی‌های عقب تطبیق پذیر هستند و ماساژور هم در آنها گنجانده شده است و محل قرارگیری پا هم به صورت الکترونیکی قابل تنظیم است تا سرنشینان بهترین حالت را برای نشستن انتخاب کنند.

در بین دو صندلی عقب، یک نمایشگر LCD وجود دارد که دسترسی به ویژگی‌های متعددی را ممکن می‌سازد از جمله سیستم صوتی، سیستم کنترل تهویه، و تنظیم صندلی‌ها. تویوتا ویژگی‌های دیگری هم برای سیستم صوتی در نظر گرفته از جمله 20 بلندگو برای سیستم صوتی، سیستم سرگرمی Hobby برای سرنشینان عقب، و یک میز برای تحریر.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 339912 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟