ایمن ترین خودرو دنیا را بشناسید+ فیلم
حجم ویدیو: 28.45M | مدت زمان ویدیو: 00:04:17

در کنار امنیت بالا، ولوو به ساخت خودروهای با دوام و جان سخت نیز مشهور شده است. بد نیست بدانید در حال حاضر چندین مدل قدیمی ولوو وجود دارند که مالکین آنها بیش از یک میلیون مایل (معادل 1.6 میلیون کیلومتر) را با آنها رانندگی کرده اند.

ولوو قدیمی
در این بین ولوو P1800 مدل 1966 رکورددار جهان بوده و از زمان خروج از خط تولید تا به امروز، 3.04 میلیون مایل (معادل 4.9 میلیون کیلومتر) با آن پیموده شده که در نوع خود بی نظیر است.

ولوو قدیمی
به تازگی گروهی از علاقه مندان برای ارزیابی ایمنی و دوام محصولات ولوو به سراغ استیشن قدیمی 850 رفته و تا توانسته اند آن را در معرض تست ها و آزمایش های بسیار سخت قرار داده اند.

ولوو قدیمی
تصادف با سایر اتومبیل های کهنه یکی از آیتم هایی است که این گروه طراحی کرده؛ در تست های این بخش، 850 دچار صدمات بسیار ناچیزی شده و ضربات وارده خللی در عملکرد آن ایجاد نمی کند.

ولوو قدیمی
پرش های بلند، واژگونی، سقوط Fall اتومبیل های دیگر بر روی سقف 850 و انفجار تریلر های بسته شده به انتهای این خودرو نیز هیچکدام نمی توانند باعث از حرکت ایستادن آن شوند.
این جان سخت سوئدی در تمامی تست ها و تصادف Crash های انجام شده مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داده و در برابر هیچ یک از آنها تسلیم نمی شود.
نکته حائز اهمیت اینکه شاسی و بدنه این خودرو آنقدر استحکام دارد که در برخورد های صورت گرفته آسیب شدیدی به دیگر خودرو ها وارد می کند، حال آنکه خود صدمات بسیار کمتری می بیند.

ولوو قدیمی
البته این مساله درباره اتومبیل های امروزی چندان صادق نیست، زیرا با هدف جذب ضربات نقاط شکستی در قسمت جلوی بدنه ایجاد می شوند. در تصادف های روبرو این نقاط جمع شده و از انتقال ضربه به بخش کابین که معمولا از فولاد مقاوم ساخته می شوند، جلوگیری می کنند.
ساختار بدنه ولوو XC90؛ قسمت های قرمز رنگ از جنس فولاد فوق العاده مقاوم هستند

ولوو قدیمی
ساختار بدنه ولوو XC90؛ قسمت های قرمز رنگ از جنس فولاد فوق العاده مقاوم هستند


دوست داریم این تست ها بر روی یکی از مدل های جدید ولوو نیز انجام شوند، البته با توجه به سنسور ها و تجهیزات متعدد ایمنی به کار گرفته شده در محصولات اخیر این کمپانی سوئدی، شاید انجام چنین تست هایی اصلا برای عموم ممکن نباشد!
ناگفته نماند سری 850 در دو نسخه سدان و استیشن بین سال های 1991 تا 1996 بر روی خط تولید قرار داشت. از این خودرو در مجموع حدود 717 هزار دستگاه در سه کشور سوئد، بلژیک و کانادا تولید شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 325475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟