نسل جدید یک خودروی فرانسوی

سیتروئن C4 کاکتوس از سال ۲۰۱۴ در بازار Store خودرو حضور دارد و حالا پس از گذشت حدود ۴ سال از حضور این خودرو، سازنده‌ی فرانسوی آن تصمیم گرفته است که اصلاحاتی در آن انجام دهد و این خودرو را اصطلاحا بروزرسانی کند. بروزرسانی‌هایی که روی این خودرو انجام شده است شامل تغییرات ظاهری بیرون و درون خودرو، استفاده از سیستم فنربندی نرم‌تر، شیب‌دار شدن سقف خودرو و ۳‍۱ ترکیب رنگ مختلف بدنه هستند.
البته خبر خوش برای طرفداران C4 این است که بسیاری از مشخصه‌های اصلی این خودرو مثل ضربه‌گیرهای بادی آن، در مدل ۲۰۱۸ نیز حفظ شده‌اند با این تفاوت که ابعاد آن‌ها کوچ‌تر از قبل شده و محل قرار‌گیری آن‌ها نیز از وسط به زیر درها و بالای رکاب جانبی تغییر کرده است. نمای جلویی خودرو نیز تغییر چندانی نکرده اما ضخامت چراغ‌ها کمتر شده است. در کل سیتروئن می‌گوید طراحی C4 همچنان در بین همکلاسان خود خاص و متمایز است و تنها بهینه‌سازی‌هایی در آن صورت گرفته است.
برای این خودرو می‌توان ۹ رنگ مختلف بدنه و ۵ نوع رینگ ترکیبی انتخاب کرد که همراه با ۴ مدل رینگ‌ اسپرت با سایز ۱۶ و ۱۷ اینچی نیز می‌شود و می‌توان آن‌ها را هم در رنگ‌های مختلف سفارش داد. در زیر کاپوت C4 کاکتوس از پیشرانه‌ی ۳ سیلندر از سری PureTech بنزینی استفاده شده که با ۳ نوع خروجی مختلف قابل سفارش است. مدل پایه دارای ۸۲ اسب بخار قدرت است و جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی خواهد داشت. دومین مدل با ۱۱۰ اسب بخار قدرت به همراه جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته یا خودکار ۶ سرعته قابل سفارش است. قوی‌ترین مدل دارای ۱۳۰ اسب بخار قدرت خواهد بود که جعبه‌دنده‌ی دستی یا خودکار خواهد داشت.
خریداران این خودرو همچنین می‌توانند پیشرانه‌های سری BlueHDI را برای C4 کاکتوس انتخاب کنند که البته سفارش پیشرانه‌های دیزلی تا پاییز ۲۰۱۸ امکان‌پذیر نخواهد شد. این پیشرانه نیز به همراه جعبه‌د‌نده‌های دستی و خودکار یاد‌شده قابل خرید است و می‌توان نسخه‌های ۱۰۰ و ۱۲۰ اسب بخاری آن را انتخاب کرد که البته نسخه‌ی قوی‌تر تنها با جعبه‌دنده‌ی خودکار تقویت‌شده از نوع EAT6 قابل خرید است.
در داخل کابین این خودرو سه نوع سیستم ارتباطی و ۱۲ نوع سیستم کمکی رانندگی وجود دارند. امکانات آن شامل اندروید اتو، اپل کارپلی، میرور لینک، رهیاب ماهواره‌ای و سیستم اعلان اضطراری موقعیت است. امکانات کمکی رانندگی شامل مواردی چون سیستم ترمز فعال، سیستم تشخیص محدودیت سرعت، رادار هشدار بین خطوط، سیستم هشدار ترمز، سیستم هشدار هوشیاری راننده، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم کمکی پارک، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، چراغ‌های مخصوص دور زدن، سیستم کنترل کشش و سیستم ورود و استارت بدون کلید هستند.
تمامی امکاناتی که در بالا از آن‌ها یاد شد، به‌صورت استاندارد در این خودرو موجود هستند و برای داخل کابین نیز می‌توان ۵ نوع رنگ مختلف سفارش داد. سیتروئن C4 کاکتوس جدید از اواخر سال ۲۰۱۸ وارد بازار فروش خواهد شد و فعلا هیچ اطلاعاتی در خصوص قیمت آن منتشر نشده است و باید تا زمان عرضه صبر کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 321323 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟