کلکسیون کم‌نظیر فراری در عربستان +عکس

حتی در فستیوال‌های بزرگ خودروهای اسپرت و حراجی‌های معروف، دیدن چنین محصولاتی به‌ندرت اتفاق می‌افتد؛ اما حضور مدل‌های لوکس و سوپراسپرت در گالری‌های خودروی عربستان، رویداد تازه‌ای نیست و ابرثروتمندان این کشور همانند شیخ‌نشین‌های خلیج فارس، به سواری با چنین محصولاتی عادت کرده‌اند.

eb835444-fe7b-4e1a-b5d0-8ccd2867a704



خودروهای فراری، ذاتا خاص و تولید محدود هستند؛ اما معمولا در کلاس سوپراسپرت عرضه می‌شوند. این برند، تقریبا هر ۱۰ سال یک‌بار اقدام به معرفی یک ابرخودرو (هایپرکار) در مجموعه‌ی خود می‌کند و علاوه بر قیمت بالا، تولید آن‌ها را به تعدادی کمتر از تیراژ دیگر محصولات خود، محدود می‌کند. از این جهت، دیدن هم‌زمان چند دستگاه از ابرخودروهای فراری در کنار هم، اتفاق نادری است. از سویی دیگر، فراری در فروش مدل‌های جدید خود بسیار دقیق و با وسواس عمل می‌کند؛ به‌طوری‌که تنها افراد مشهور و اعضاء کلاب رانندگان فراری که سابقه‌ی داشتن خودروهایی از این برند دارند، اجازه‌ی ثبت نام و دریافت این محصولات را خواهند داشت. این موضوع باعث می‌شود که قیمت فراری‌های دست دوم در کلاس ابرخودرو، بالاتر از نمونه‌ی صفر کیلومتر باشد.
 

acfad797-33ec-4098-8de2-2ddb0c30e83b



آنچه بیش از همه نگاه کارشناسان و علاقه‌مندان خودرو را به این گالری در حومه‌ی ریاض جلب می‌کند، حضور چهار دستگاه فراری خاص و کلکسیونی با شرایط فنی عالی و استثنائی است. قدیمی‌ترین نمونه، مدل F40 ساخت ۱۹۹۲ محسوب می‌شود که حدود ۱۲۲ هزار کیلومتر کارکرد دارد. خودروی دیگر که تقریبا به اندازه‌ی F40 راه رفته، فراری F50 مدل ۱۹۹۶ است. شاید جذاب‌ترین نمونه در این گروه، یک دستگاه انزو ساخت ۲۰۰۴۴ باشد که عقربه‌ی کیلومترشمار آن، عدد ۴۵۰ را نشان می‌دهد. کامل‌کننده‌ی‌ این مجموعه، ابرخودروی فراری لافراری ۲۰۱۵ است که با رنگ کمیاب زرد و کیلومتر کارکرد ناچیز ارائه می‌شود.

d1ab6fbe-95d0-4040-a3e0-3c0e9dac3058



صاحب این گالری از هرگونه اعلام قیمت خودداری کرده است؛ چراکه احتمال زیادی برای فروش گروهی این خودروها به یک کلکسیونر وجود دارد. جالب است بدانید که در این نمایشگاه بزرگ، خودروهای ارزشمند دیگری هم حاضر هستند که عبارتند از فراری‌های برلینتا F12، بارچتا 550 و ایتالیا GTB 488 در کنار مکلارن 675LT، لامبورگینی اونتادرو رودستر، نسخه‌ی 722 مرسدس SLR مکلارن، مرسدس AMG GT S و دو دستگاه پورشه 918 اسپایدر. یک نمونه‌ی خاص از پاگانی زوندا تریکولا که تنها سه دستگاه از آن ساخته شده نیز در این گالری آماده‌ی فروش است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 264706 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟