تولید لوتوس مدل Evora محدود شد +عکس

به نظر می‌رسد کمپانی لوتوس پس از آنکه افت زیادی در بازار Store ایالات متحده تجربه کرد، قصد دارد موقعیت خود را در این بازار دوباره به دست آورد. پس از موفقیتی که مدل Evora 4000 در بازار ایالات‌ متحده‌ی آمریکا به دست آورد؛ حالا برای ادامه دادن این موفقیت، لوتوس قصد دارد مدل ویژه و تولید محدود دیگری در این بازار عرضه کند.
خوشبختانه تغییرات این مدل همانند مدل Evora 410 Sport که سال گذشته رونمایی شد، تنها محدود به تعویض رینگ‌ها و تایرها نیست و لوتوس روی کاهش وزن مدل اوورا ۴۱۰ جی پی نیز تا جای ممکن کار کرده و برخی قطعات این خودرو را با نمونه‌ی مشابهی از جنس الیاف کربن جایگزین کرده است. بخش‌هایی که در این خودرو از جنس الیاف کربن ساخته شده‌اند؛ شامل اسپیلیتر جلو، سقف خودرو، درب صندوق بار، پنل بدنه‌ی قسمت عقب خودرو و بخش پایینی دیفیوزر عقب هستند که باعث کاهش وزنی در حدود ۱۵ کیلوگرم شده‌اند.

b37b572c-97ca-483d-a66a-4b3c53f5b28b

اما کاهش وزن در این خودرو تنها محدود به بخش‌هایی که ذکر آن‌ها رفت، نمی‌شود؛ باتری این خودرو نیز از نوع لیتیوم-یون است که وزن آن ۱۰ کیلوگرم سبک‌تر، رینگ چرخ‌های جدید که وزن آن‌ها ۷ کیلوگرم سبک‌تر و شیشه‌ی جلو که وزن آن ۳ کیلوگرم سبک‌تر است هم شامل این تغییرات هستند و مجموعا سبب کاهش وزنی به میزان ۶۰ کیلوگرم شده‌اند.
همچنین در مدل ۴۱۰ جی پی از کیت بدنه‌ی جدید استفاده شده است که نیروی رو به پایینی معادل ۶۴ کیلوگرم تولید می‌کند که در مقایسه با مدل Evora 400 به میزان دو برابر بیشتر است. شاسی خودرو نیز تغییراتی به خود دیده است و قطر رینگ‌ها و میزان بازی فنرها دچار تغییر شده‌اند.
0c6e7a6d-bcb2-4a56-89f1-b7bad82a99e6

قدرت مورد نیاز این خودرو از یک پیشرانه‌ی شش سیلندر V شکل به حجم ۳.۵ لیتر تأمین می‌شود که مجهز به سوپرشارژر است و می‌تواند ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۸ نیوتون متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه به‌طور استاندارد به یک جعبه دنده‌ی دستی شش سرعته وصل است؛ اما به‌صورت سفارشی می‌توان این خودرو را با جعبه دنده‌ی شش دنده‌ی خودکار نیز خریداری کرد. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو هم ۳.۹ ثانیه است و بیشینه‌ی سرعت آن به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

8b242a5f-c336-470f-93a3-bcc494925c47

از این لوتوس به تعداد بسیار محدود یعنی تنها ۵ دستگاه تولید خواهد شد که همگی به رنگ مشکی با نوار‌های طلایی هستند و به قیمت ۱۱۰ هزار دلار در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا عرضه خواهند شد. اما برای کسانی که خواهان مدل Evora 410 Sport باشند، لوتوس قصد عرضه‌ی ۱۵۰ دستگاه از آن‌ها را در بازار ایالات متحده و به قیمت ۱۰۴ هزار دلار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 258698 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟