شرایط بازگشایی مدارس استثنایی در سال تحصیلی جدید اعلام شد

مدارس استثنایی / مدارس استثنایی در سال تحصیلی جدید بازگشایی می شوند. شرایط بازگشایی مدارس استثنایی با بازگشایی مدارس متفاوت است. سال تحصیلی جدید به زودی برای مدارس استثنایی آغاز خواهد شد. آموزش و پرورش شرایط بازگشایی مدارس استثنایی در سال تحصیلی جدید را اعلام کرد.

به گزارش رکنا، شرایط دکتر مجید هداوند، معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: امسال هم شرایط خاص بیماری کرونا پیچیدگی خاص خود را دارد و آغاز سال تحصیلی قطعا آغاز ویژه‌ای است. همچنین امسال بحث تغییر دولت و بحث واکسیناسیون معلمان را داریم. تا به امروز بیش از ۹۵ درصد معلمان ما واکسینه شده اند و دوز اول واکسن را کامل زده اند.

وی افزود: سویه‌های جدید ویروس کرونا، شرایط آینده را مبهم کرده است. بعلاوه ۱۸ ماه آموزش غیر حضوری ما را برای برگرداندن تدریجی دانش آموزان با چالش‌هایی روبرو خواهد کرد، اما در هر صورت به دستور ریاست محترم سازمان، ستاد پروژه مهر فعالیت خود را از مدتی پیش با مسئولیت معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آغاز کرده است هفت کارگروه ذیل این ستاد وجود دارد که کار‌ها را به شکل روزانه پیگیری می‌کنند بحث توجیه و تبلیغ و اطلاعرسانی کارگروه ویژه‌ای دارد همچنین کارگروه‌های ساماندهی نیروی انسانی و تهیه و توزیع کتب دانش آموزان و بحث سلامت و بهداشت، سنجش ثبت نام، ارزشیابی و تعمیر و تجهیز و آمادهسازی مدارس ذیل این ستاد فعالیت می‌کنند. امسال تاکید شده است بازگشایی مدارس به صورت روان، تدریجی و ترکیبی و با کیفیت و تاکید بر حفظ سلامت دانش آموز و معلم پیش رود.

هداوند ادامه داد: ان شاءالله با اقداماتی که در حال پیگیری آن هستیم و به استان‌ها اعلام کرده ایم سعی داریم هیچ دانش آموزی بدون ثبت نام، کتاب و کلاس و هیچ مدرسه‌ای بدون معلم، مدیر و معاون نماند. در مورد آموزش غیر حضوری نیز تنها سامانه‌ای که می‌توانیم بر آن تأکید داشته باشیم سامانه شبکه شاد است که خوشبختانه در نسخه جدید آن که تا پایان شهریور آماده می‌شود برخی از مشکلات مثل آپ لود کردن و سرعت اینترنت و احراز هویت آن توسط همکاران گروه فنی وزارتخانه حل شده است. ما از پارسال شبکه‌ای تعاملی راه اندازی کرده ایم که هر روز اطلاعات از معلمان و دانش آموزان به مدارس و از آنجا به استان‌ها و سپس از استان‌ها به ما می‌رسد و هر هفته این موارد را به شورای راهوری گزارش می‌دهیم و امیدواریم با اقداماتی که در حال انجام است مهر آرامی داشته باشیم و امیدواریم هیچ دانش آموزی به کرونا مبتلا نشود.

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: به طور قطع آغاز سال تحصیلی از ابتدای مهر است، اما درباره حضور دانش آموزان در وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مبارزه با کرونا از یکم آبان به صورت تدریجی از مدارسی شروع خواهد شد که جمعیت کمتری دارند. ما در حوزه آموزش و پرورش استثنایی مشکلات کمتری داریم، چون دانش آموزانمان کمتر است. میانگین تراکم کلاس‌های ما تقریبا ۶ نفر است و با برنامه ریزی می‌توانیم به شکل حضوری کلاس‌ها را برگزار کنیم و همه این‌ها بستگی به مواردی خواهد داشت که در ستاد ملی مبارزه با کرونا طرح می‌شود و اینکه ویروس کرونا جهش تازه‌ای نداشته باشد یا در پیک جدیدی واقع نشویم.

کدخبر: 721773 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟