انتشار دفترچه سوالات کنکور تجربی

کنکور گروه تجربی صبح امروز جمعه 11 تیرماه برگزار شد. دفترچه سوالات کنکور گروه آزمایشی تجربی بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت. داوطلبان کنکور گروه آزمایشی تجربی می توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه و دفترچه سوالات خود را دریافت کنند.

به گزارش رکنا، داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰، به منظور دسترسی هرچه سریع‌تر به سؤالات گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی می‌توانند پس از آزمون سؤالات را بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور مشاهده کنند.

در پی انتشار دفترچه سؤالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ برای گروه آزمایشی هنر، علوم انسانی و ریاضی و فنی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور، دفترچه‌های آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ برای گروه تجربی نیز امروز جمعه ۱۱ تیر ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی با شرکت بیش از ۵۵۴ هزار داوطلب صبح جمعه ۱۱ تیر برگزار شد.

روز گذشته نیز کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی در ۳۵۲۲ حوزه امتحانی بیش از ۴۱۴ شهرستان و ۱۱ کشور خارجی برگزار شد.

کنکور گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه، ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود.

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزه‌های برگزاری آزمون، نیاز به نظرات داوطلبان به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه‌ها دارد. براین اساس داوطلبان نسبت به تکمیل پرسشنامه نظرسنجی اقدام کنند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در کنکور ۱۴۰۰ تقریبا مطابق سال گذشته خواهد بود. به نحوی که سال ۹۹ حدود یک میلیون نفر در کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرش شدند و امسال نیز همین حدود و بالغ بر یک میلیون و ۹۰ هزار داوطلب پذیرش می‌شوند که جزئیات آن در زمان انتخاب رشته اعلام خواهد شد.

کلید اولیه آزمون سراسری برای حوزه‌های خارج از کشور روز ۱۶ تیر ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

نتایج اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه تنظیم و در دهه اول مرداد ماه از طریق سایت این سازمان منتشر می‌شود. فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی نیز هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد.

کدخبر: 701591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟