آغاز کنکور تجربی/ رقابت دشوار برای کسب صندلی های علوم پزشکی

کنکور 1400 از چهارشنبه این هفته آغاز شده است. امروز گروه تجربی در کنکور 1400 شرکت کردند. داوطلبان کنکور 1400 در گروه تجربی اغلب به امید کسب صندلی های علوم پزشکی در آزمون شرکت کرده اند. کنکور 1400 فردا شنبه 12 تیرماه با آزمون گروه زبان انگلیسی به پایان می رسد.

به گزارش رکنا، بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد ۳۵۷ هزار و ۹۷۵ داوطلب آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی" زن" و ۱۹۶ هزار و ۸۸۵ داوطلب "مرد" هستند.

در کنکور ۱۴۰۰ تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد ثبت نام کرده‌اند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شده است.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور؛  ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در کنکور ۱۴۰۰ تقریبا مطابق سال گذشته خواهد بود.به نحوی که سال ۹۹ حدود یک میلیون نفر در کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرش شدند و امسال نیز همین حدود و بالغ بر یک میلیون و ۹۰ هزار داوطلب پذیرش می شوند که جزئیات آن در زمان انتخاب رشته اعلام خواهد شد.

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ حدود ۳۵ هزار نفر کاهش داشته و تعداد داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی اندکی کاهش یافته و داوطلبان دو گروه آزمایشی هنر و علوم انسانی روند افزایشی داشتند.

کلید اولیه آزمون سراسری برای حوزه های خارج از کشور روز ۱۶ تیر ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

نتایج اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه تنظیم و در دهه اول مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی نیز هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد.

گفتنی است، روز گذشته،تعداد ۳۷۰  هزار و ۱۱۲ نفر از داوطلبان در گروه آزمایشی علوم انسانی و ۱۴۲ هزار و ۶۲ نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی شرکت کردند و صبح روز چهارشنبه ۹ تیرماه نیز آزمون برای بیش از ۱۲۵ هزار داوطلب گروه ازمایشی هنر برگزار شد، کنکور گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز صبح روز شنبه ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود.

کدخبر: 701495 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟