دسر موس انار + فیلم
حجم ویدیو: 71.56M | مدت زمان ویدیو: 00:09:45

دسر موس انار برای مهمانی ها مناسب است. طرز تهیه این دسر را در ادامه بخوانید.

به گزارش رکنا، موس انار یکی از جدیدترین و خوشمزه ترین دسرهای فرانسوی می باشد که تهیه آن در منزل بسیار راحت است و بسیار مناسب شب یلدا و دورهمی  می باشد. موس با کرم ها متفاوت است. موس انار تشکیل شده از ژلاتین و خامه قنادی و … است. این دسر خوشمزه را می توانید به صورت قالبی یا تک نفره در قالب مافین تهیه کنید و رویش را به دلخواه با انار یا خامه قنادی تزئین کنید. اگر می خواهید یک دسر جدید با طعم و مزه انار را تست کنید به شما موس انار را پیشنهاد می دهیم. در ادامه، فیلمی از طرز تهیه موس انار را مشاهده می‌کنید.

مواد اولیه برای تهیه دسر موس انار

    پنیر خامه ای کم نمک یا ماسکارپونه ۲۰۰ گرم

    خامه قنادی ۳۰۰ گرم

    پودر ژله انار ۲ بسته

    آب ۱ لیوان

    شیر ۱ لیوان

    پودر قند ۲ ق غذا خوری

    ژلاتین ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه موس انار

مرحله اول : بن ماری ژله ها

ابتدا ژله انار را به همراه آب و ژلاتین مخلوط کرده و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب گذاشته تا تمام ذارت ژلاتین ها حل شود. می توانید برای ۴۰ ثانیه در ماکرویو ۹۰۰ وات قرار دهید و خوب مخلوط کنید تا همه ذارات حل و ژله شفاف شود سپس کنار گذاشته تا خنک شود.

مرحله دوم : مخلوط کردن خامه و پنیر

خامه قنادی را از فریرز ۱۵ دقیقه قبل خارج کنید تا هم دمای محیط شود ولی شل نشود مقداری یخ داخلش باشد سپس با تندترین دور همزن می زنیم تا خامه فرم بگیرد در حین کار دور گیری کنید تا همه خامه مخلوط شود سپس پنیر خامه ای را به همراه پودر قند اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم : آماده سازی موس انار

شیر را به مخلوط خامه اضافه کرده و ۱ دقیقه هم بزنید. ژله خنک شده را به آرامی به مواد موس اضافه کنید و مدام هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند سپس قالب مورد نظر را با روغن جامد چرب کنید و موس انار را داخلش ریخته و برای ۸ ساعت در یخچال قرار دهد تا ژلاتین ها بسته شوند سپس از یخچال خارج کنید و با کمک چاقوی نوک تیز دور موس را آزاد کرده و در دیس مورد نظر برگردانید سپس با دانه های انار و خامه فرم گرفته تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه موس انار

    پودر قندر را می توانید حذف کنید.

    برای این دسر نیاز نیست خامه کاملا فرم بگیرد.

    از خامه صبحانه می توانید بجای خامه قنادی استفاده کنید ولی طعم و مزه موس انار با خامه قنادی دلچسب تر است.

    در دستور اصلی موس ها تخم مرغ دارند که بنا به ذائقه در این رسپی حذف شده.

    می توانید از هر مدل قالب بنا به سلیقه خود استفاده کنید.

کدخبر: 744657 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟