شب یلدا دسر کدو حلوایی بخورید+دستور تهیه

کدو کلوبیج یک شیرینی خوشمزه است که گیلانی‌ها آن را برای عصرانه تهیه و میل می‌کنند. برای طرز تهیه این شیرینی خوش طعم و عالی از کدو حلوایی استفاده می‌کنند و طعم خوب آن به همین دلیل است. در ادامه با طرز تهیه کدو کلو بیج آشنا خواهید شد.

طرز تهیه حلوا کدو حلوایی

مواد لازم برای تهیه کدو کلوبیج

۱پیمانه آرد گندم الک شده

۱ پیمانه کدو حلوایی پخته و له شده

۱ عدد تخم مرغ

۱ تا ۲ قاشق غذا خوری گلاب

یک چهارم پیمانه شیر

۱ قاشق چایی خوری پودر دارچین و مغز هل کوبیده شده

یک هشتم قاشق چایی خوری نمک

یک دوم پیمانه شکر

۱ قاشق چایی خوری بیکینگ پودر

برای تهیه کدو کلوبیج ابتدا لازم است یک کدو حلوایی را بشویید سپس آن را با پوست به تکه‌های درشت تقسیم کنید و آن را با مقداری آب درون قابلمه‌ای قرار دهید تا کدو حلوایی‌ها بپزند. سپس کدو حلوایی را از پوست آن جدا کنید و با قاشق له کنید.

تخم مرغ، شکر، کدو حلوائی پخته شده، آرد، گلاب، شیر، بیکینگ پودر، نمک، دارچین و پودر هل را درون ظرفی بریزید و همه آن‌ها را با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط به دست آمده را کنار بگذارید تا جا بیفتد.

کمی روغن درون تابه‌ای بریزید و اجازه دهید داغ شود. سپس مواد آماده شده را با دست مانند کتلت یا کوکو درست کنید و آن‌ها را درون روغن بیندازید و اجازه دهید تا سرخ شوند.

در حین سرخ شدن موادتان باید کمی پف کند و مغز پخت شود. سپس طرف دوم آن را هم سرخ کنید.برای خوشمزه‌تر شدن این شیرینی می‌توانید مقداری مغز گردو خرد شده به مایه آن اضافه کنید.

برای تهیه این شیرینی می‌توانید به جای شیر از ماست هم استفاده کنید اما شیر آن را لطیف‌تر می‌کند.بهترین کار این است که برای تهیه این شیرینی از ترکیبی از آرد برنج و آرد گندم استفاده کنید. اگر آرد برنج را هم به موادتان اضافه کردید باید زمان استراحت خمیرتان را بیشتر کنید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444203 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟