هدیه بن کارت به هموطنان مسیحی به مناسبت کریسمس

به گزارش رکنا، به مناسبت آغاز سال نوی میلادی و زادروز حضرت مسیح (ع) اهدای صد بن کارتِ خرید ۵۰۰ هزار تومانی از سوی "موسسه خیریه نیک گامان" به هم‌میهنان مددجوی مسیحی کرامتمند اما کم‌برخوردارِ بهزیستی شهر تهران با معرفی و همراهی مدیریت و مددکاران بهزیستی، توسط مددکاران موسسه خیریه نیک گامان و حضور مسئولان بهزیستی شهر تهران در مکان انجمن زنان ارامنه‌ی شهر تهران و همراهی این بزرگواران در کلیسای مریم مقدس انجام پذیرفت.

دکتر اشکان تقی پور مدیر عامل "موسسه خیریه نیک گامان جمشید" و "عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور" در این مراسم گفت: در باورهای فرهنگی و دینی ایرانیان از دیرباز تا کنون کمک به هم‌نوعِ دردمند در صورت امکانِ کمک، نه تنها فضیلت بلکه واجب و وظیفه است.  

چهره ماندگار مدرسه سازی کشور در سال ۱۳۹۹ و معتمد و عضو شورای مرکزی مشارکت های مرکزی سازمان بهزیستی کشور افزود: در جایگاه یک مسلمان شیعه‌ی ایرانی که دو دهه است مشارکت و فعالیت اجتماعی در حوزه‌ی خیریه دغدغه ام بوده است، همواره به تبعیت از بزرگان دین و فرهنگ و ادب سرزمینمان، بر مبنای انسانیت تمامی کسانی را که در این زیست بوم شرافتمندانه زیسته اند، به هر دین و آیینِ مشروع و هر قوم و زبانی، بی هیچگونه تبعیضی، لایق بهترین های ممکن در قامت جایگاه والای انسانیت دانسته ام.

هم‌میهنان زردشتی، مسیحی و کلیمی این دیار  در کنار هم‌میهنان مسلمان سرزمینمان در سختی ها، جنگ تحمیلی و سوانح طبیعی در کنار هم‌میهنان مسلمانِ شیعه و سُنی‌شان و اقوام مختلف جای جای ایران، یار و یاور یکدیگر و نگهبان "زن و کودک و بوم ایرانیان" بوده اند.  

موسسه خیریه نیک‌گامان بر خود واجب می داند در جایگاه "خانواده‌ی نیک گامان" به یاریِ خیرینِ گرانقدر خود در حد توان و بی هیچ نگاه  تبعیض آمیز قومی و نژادی، مشکلات هم‌میهنان از تمام ادیان الهی و اقوام گوناگون سرزمینمان را از طرق قانونی مردم نهاد  و با شفافیت در حد توان و بر مبنای وظایف و رسالت خود حل نماید.

در فرهنگ و تمدن کهن دیار، قطعا معیار کار خیر تنها شان والای انسانی است، چنانکه از شیخ ابوالحسن خرقانی، عارف بزرگ مسلمان ایرانیِ قرن ۴ و ۵ هجری، نقل است که گفته اند بر مزارشان بنگارند:  

"هر آنکس در این سرا درآید نانش دهید و از ایمانش مپرسید، چه آنکس که نزد باریتعالی به جان ارزد البته بر خوان بوالحسن به نان ارزد."

نیک گامان جمشید (1)

نیک گامان جمشید (2)

نیک گامان جمشید (4)

نیک گامان جمشید (5)

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟