اداراتی که قرار است سمن هایی برای فعالیت در زمینه کارهای عام المنفعه تشکیل دهند.در اسرع وقت اقدام نمایند.

به گزارش رکنا،وی ادامه داد: قرار بود که صفحه ای در سایت فرمانداری ایجاد شود وفعالیت سمن ها در آن صفحه بار گذاری شود.که در آینده نزدیک این صفحه ایجاد می شود.

امینیان خاطر نشان کرد: فعالیت هایی که قرار است در سامانه ثبت شود باید کامل درج شود تا سیستم آن مشخصات را پذیرش نماید.

 

نماینده دولت در هشترود از اداراتی که قرار است فعالیت های خود را در سامانه درج نمایند  خواست در اسرع زمان با کارشناس فرمانداری هماهنگ شوند ومشکلات را حل نمایند.

 

فرماندار هشترود در ادامه به برگزاری مجمع خیرین مدرسه ساز نیز اشاره کردوافزود:به علت شیوع کرونا که این جلسه نزدیک به دوسال است که تعطیل شده است در نزدیکترین زمان ممکن با رعایت اصول بهداشتی تشکیل شده واعضای آن مشخص گردد.وطبق روال گذشته به فعالیت های خیرخواهانه وعام المنفعه ادامه دهند.

 

فرماندار هشترود اظهار نمود :کلیه تشکل های مردم نهاد باید بیش از پنج نفر باشد چون به یک نفر مجوز ایجاد سمن داده نمی شود.پس بهتر است در هنگام تشکیل سمن کلیه قوانین مربوطه نسبت به تشکیل سمن ها رعایت شود .وطبق اساسنامه باید پیش بروند.

 

امینیان تاکید کرد:کلیه نواقصات تشکیل سمن ها با رئیس اداره بهزیستی بررسی شده ودر سریعترین زمان رفع مشکل شده واساسنامه مربوطه نیز بدون مشکل ونقص رعایت شده تا در آینده سمن تشکیل شده به مشکلی برخورد نکند.

 

فرماندار هشترود خواستار ایجاد یک‌تشکل در زمینه محیط زیست ومیراث فرهنگی شد وگفت:این ادارات باید با اطلاع رسانی در بین علاقمندان از میان آنها با تشکیل پرونده وجذب افراد می توان بسیاری از کارهای ادارات محیط زیست ومیراث فرهنگی را به آنها سپرد چون این افراد اکثرا علاقمند به طبیعت وگردشگری هستند ومی توانند بهتر در صیانت وحفاظت از محیط زیست وهمچنین میراث فرهنگی یاریگر این ادارات باشند.

ادارات سعی کنند که سمن ها وتشکل های مردم نهاد را افزایش دهند.

امین امینیان از ادارات مرتبط خواست که سعی کنند که تشکل های مردم نهاد را افزایش دهند واز این تشکل ها کار بخواهند نه اینکه فقط تشکل خشک وخالی تشکیل دهند وهیچ اقدامی نشود.

 

بخشداران هم موظف به تشکیل تشکل مردم نهاد در روستاها هستند.

امین امینیان از بخشداران مرکزی وبخش نظر کهریزی خواست که تا جلسه بعدی تعداد سمن هایی که در روستاها تشکیل شده را جمع آوری کرده وگزارش نمایند.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟