مردم باید از قهر الهی بترسند وسعی نمایند در مسیر الهی قدم بردارند

به گزارش رکنا وی ادامه داد:امام حسین (ع) هدف از قیام خود راجاری ساختن فریضه امر به معروف ونهی از منکر عنوان نمود ویرپایی نماز دانست

خطیب نماز جمعه هشترود در ادامه به فرارسیدن ماه محرم الحرام اشاره کرد وگفت: امام حسین (ع) فقط برای اینکه فریضه امر یه معروف ونهی از منکر در جامعه زنده بماند قیام عاشورا را بنا نهاد.تا این دوفریضه مهم الهی در جهان جاری گردد.

امام جمعه هشترود بابیان اینکه اهمیت امر به معروف ونهی از منکر در جامعه اهمیت فراوان دارد ادامه داد:

امر به معروف و نهی از منکر از منظر علی علیه‌السلام، با فضیلت‌ترین اعمال بندگان خداوند، غایت دین، قوام شریعت، خلق الهی و بالاتر از جهاد در راه خدا معرفی شده است.

امام جمعه هشترود خاطر نشان کرد: کارهای خیر وجهاد در راه خدا طبق آیات واحادیث در برابر امر به معروف ونهی از منکر  به آب دهان در برابر آب اقیانوس شبیه است واز این سخنان به اهمیت امر به معروف ونهی از منکر پی می بریم.

که امر به معروف ونهی از منکر کردن چقدر در اسلام وقران اهمیت وارجحیت دارد.

 

جعفریان بیان نمود :کسی که امر به معروف ونهی از منکر می کند باید خودش از همه گناهان پاک باشد وخصوصیات یک فرد که امر  معروف ونهی از منکر کننده است  در وی باشد.چون هرکس نمی تواند در اجرای این دوفریضه  مهم آنطور که شایسته است نقش ایفا نماید.چنانچه امام صادق (ع)در این مورد می فرماید:

 کسی که امر به معروف و نهی از منکر انجام می دهد باید سه ویژگی داشته باشد: اگر دیگران را به کاری امر می کند، خودش آن کار را انجام داده باشد و اگر دیگران را از کاری نهی می کند، خودش آن را ترک کرده باشد و در امر و نهی خود اهل عدالت و مدارا باشد.

امام جمعه هشترود در خطبه دوم نیز گفت:

مردم در عزاداری ها به مسائل مذهبی خصوصا امربه معروف ونهی از منکر توجه کنند ومردم هشترود در این ایام شعور حسینی را جای شور حسینی قراردهند ومادحین و عزاداران شئونات مذهبی را در عزاداری ها رعایت نمایند وتمام ادارات ومردم موظف به حفظ،نظم وامنیت ورعایت پروتکل های بهداشتی می باشند.

 

امام جمعه هشترود در آخر به نقش مدافعین حرم در برقراری امنیت در کشورهای منطقه پرداخت وگفت: نقش شهدای مدافع حرم در برقراری امنیت در سوریه و عراق بی بدیل است و اکنون امنیت پایدار مرزهای ایران را مدیون خون این شهدای والا مقام هستیم.

وی افزود: بی شک آمریکا و کشورهایی که از داعش و سایر گروه های تروریستی حمایت می کنند به زودی تاوان خون های به ناحق ریخته شده در سوریه و عراق را خواهد داد.

امام جمعه آخر درخطبه ها فرارسیدن روز خبر نگار را تبریک گفت:واز تلاش وخدمات اصحاب رسانه تشکر وقدردانی نمود.لازم به توضیح است به علت شرایط کرونایی وقرمز بودن رنگ هشترود از نظر کرونا نماز جمعه هشترود در محوطه مسجد جامع اقامه شد.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟