۱۴اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) به قلم خبرنگار رکنا در هشترود

وظایف کمیته امداد امام خمینی (ره)

۱. شناخت انواع محرومیت و نارسایی مادی و معنوی ۲. یافتن محرومان و تلاش برای رفع محرومیت آنان ۳. اقدام در جهت معالجه، اعطای وام جهیزیه، ازدواج، تحصیل، تعمیر مسکن و ... محرومان ۴. کمک به دانش آموزان، مؤسسههای فرهنگی، انجمن اسلامی، کتابخانهها، مساجد و محافل دینی ۵. تشویق و ترغیب مردم به انفاق و ایثار و جذب کمک های مردمی ۶. فراهم کردن امکانات و تسهیلات برای خودکفایی محرومان از طریق آموزش مهارت های فنی و حرفهای و امکانات تولیدی و کمک های سرمایه ای و اشتغالزایی

ویژگی های افتخارآمیز کمیته امداد امام خمینی(ره)

در میان نهادهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمدند، کمیته امداد امام خمینی(ره)، دو ویژگی عمده و افتخارآمیز دارد. یکی آنکه این نهاد، منتسب به حضرت امام خمینی(ره) است و این افتخار بزرگی است که مردم این نهاد را با نام بلند امام خمینی(ره) می شناسند؛ دیگر آنکه برنامه و هدف کمیته امداد، خدمت به محرومان و مستضعفین با رویکرد توانمندسازی فکری، اقتصادی و تحکیم نهاد خانواده است و در فرهنگ اسلامی بر کمک و حمایت از این افراد تأکید فراوان شده است.

خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره)

کمیته امداد امام خمینی(ره) خدمات گسترده ای را به اقشار مختلف محروم ارائه می دهد که برخی از این خدمات عبادتند از: تحت پوشش قرار دادن سالمندان مشمول طرح شهید رجایی، پرداخت وام قرض الحسنه، تهیه جهیزیه برای نوعروسان خانواده های تحت پوشش، کمک به درمان بیماران خاص، خدمات درمانی و بهداشتی و اجرای بیمه خانواده های تحت پوشش، ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به دانش آموزان تحت پوشش، کمک به کاریابی برای مددجویان، تشکیل دوره های کارآموزی، تأمین مسکن برای خانواده های بی بضاعت، جمع آوری صدقات به منظور هدایت صحیح آن، بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده و زلزله زده و خدمات دیگری که در راستای اهداف این نهاد صورت می پذیرد.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟