توصیه های رئیس شبکه بهداشت ودرمان هشترود درباره مسافرت های کرونایی

به گزارش رکنا، وی گفت: به توصیه های مسوولان در خصوص چگونگی کسب آمادگی برای مقابله با همه گیری کرونا عمل کنیم.

بابایی بیان کرد: از مسافرت غیرضروری خودداری کنیم.

بابایی تاکید کرد: اگر به بیماری زمینه ای (دیابت، سرطان ،...) مبتلا هستیم، مسافرت نرویم.

وی اظهار نمود:در صورت اجبار به سفر، شیوه نامه های بهداشتی را به طور دقیق اجرا کنیم. حتما ماسک بزنیم.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان هشترود یاد آور شد:به طور مرتب وصحیح

دستان خود رابا آب و صابون بشوییم و در صورت نبود آب ضدعفونی کنیم.بابایی اضافه کرد: از دستمال یکبار مصرف برای تمیز کردن میز و صندلی و سایر وسایل شخصی استفاده کنیم.

دکتر جواد بابایی هشدار داد: از استعمال دخانیات به دلیل تاثیر آن بر تضعیف سیستم ایمنی بدن و مستعد نمودن افراد در ابتلا به ویروس خودداری نماییم. به ویژه در فضاهای عمومی از استعمال دخانیات خودداریکنیم.برای تماس با دکمه های آسانسور،دستگیره در و نظایر آن از دستکش، دستمال کاغذی یا خلال دندان استفادهکنیم.هنگام سفر از دست زدن غیرضروری به سطوح و اشیا در ترمینال و پایانه خودداری کنیم. از تماس نزدیک با افرادی که عطسه و سرفه دارند، خودداری کنیم.  استفاده از دستمال کاغذی (هنگام عطسه یا سرفه) ضروری است، در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنیم.

وی در آخر بیان نمود:در صورت مشاهده علایم سرماخوردگی از دیگران فاصله بگیریم، استراحت کرده و در صورت شدید شدن علایم به مراکز درمانی مراجعه کنیم.  از ورود به جاهای شلوغ به ویژه فضای بسته و بدون تهویه مناسب خودداریکنیم. از خوردن غذا در محیط های عمومی و پایانه های مسافری از جمله سالن تهیه بلیط، ترانزیت و نظایر آن خودداریکنیم.  از خوردن غذاهای آماده تا حد امکان اجتناب کرده و از مواد غذایی به صورت کاملا پخته استفاده کنیم.برای جابه جایی ساک و چمدان تا حد امکان از نیروهای خدماتی استفاده کنیم.حدامکان از مراجعه به پایانه برای بدرقه یا استقبال مسافر خودداری کنیم.هنگام بدرقه یا استقبال از مسافر، از دست دادن و روبوسی خودداری کنیم.در زمان حضور در پایانه ها، از تردد بی مورد و غیرضروری در پایانه خودداری کنیمآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟