شماره تلفن ۱۴۸۰صدای مشاور اداره بهزیستی هشترود

به گزارش رکنا ، وی گفت: سازمان بهزیستی در راستاث کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی و انجام مداخلات مشاوره ای و روان شناختی و حل بحرانهای فردی ، خانوادگی و اجتماعی با ایجاد خطوط تلفن رایگان ۱۴۸۰ صدای مشاور ، مستقر در مرکز استان آماده ارائه خدمات تخصصی مشاوره ای رایگان به عموم افراد می باشد.

وی افزود : مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی خدمتی تخصصی ، مفید ، سریع و در دسترس و رایگان برای افرادی است که بنابه هر دلیل به مشاوره روانشناختی نیاز دارند.

وی یادآور شد : صدای مشاوره 1480 بهزیستی با هدف ارایه مشاوره های فردی ، خانوادگی ، مشاوره قبل از ازدواج ، اعتیاد ، تحصیلی و تربیتی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 8 شب آماده پاسخگویی به سوالات مردم است.

کریمی در ادامه با اشاره به شماره تماس خط اورژانس اجتماعی 123 گفت : این شماره نیز علاوه بر ارایه مشاوره های تخصصی ، بر مداخلات مددکارانه و روانشناختی در زمینه های کودک آزاری ، همسر آزاری ، سالمند آزاری ، معلول آزاری و کودکان خیابانی تمرکز دارد ، بطوریکه بلافاصله پس از تماس و مصاحبه اولیه ، به مسئولین مربوطه در شهرستان ارجاع داده می‌شود که بنابه به اهمیت و نوع مشکل ، مداخلات و پیگیری های لازم انجام میگیرد.

وی ادامه داد : خط ۱۴۸۰ صرفاً مشاوره تلفنی است و تماس گیرنده ، در زمینه مشکلات روان شناختی خود اعم از اضطراب و استرس ، افسردگی ، مشکلات خانوادگی ، تحصیلی ، تربیت فرزند ، اعتیادو... با روانشناس متخصص و مجرب پشت خط، مصاحبه کرده و مشاوره های لازم را دریافت میکند ولی خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی ، ضمن ارایه مشاوره های اولیه ، در زمینه های کودک آزاری ، همسرآزاری ، مشکلات و بحران های حاد خانوادگی ، سالمندآزاری ، معلول آزاری و زنان و کودکان خیابانی.... به صورت تیمی مرکب از مددکاران و روانشناسان مجرب مداخله نموده و اقدام به مداخله و ساماندهی می نمایند.

کریمی گفت : هدف اورژانس اجتماعی حل مشکلات مطروحه قبل از پلیسی شدن و تشکیل پرونده قضایی است ولی بعضا در مواردی که منجر به آسیب دیدگی کودک یا سایر اعضای خانواده شود ، این مداخلات با همکاری دادستان محترم و برادران نیروی انتظامی انجام میگرد .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟