رضایت مندی مردم هشترود از فرآیند ثبت نام دانش آموزان

به گزارش رکنا، بهمن اقدمی مدیر آموزش وپر ورش هشترود گفت: ما از تمام ظرفیت ها ی آموزش و پرورش در جهت کاهش چالش های پیش رو در حوزه ستاد ثبت نام استفاده خواهیم کرد و تمام روند ثبت نام به ویژه در مدارس خاص مانند شاهد ومدارس نمونه دولتی حول محور دستور العمل خواهد بود.

مدیر آموزش وپر ورش هشترود ضمن اشاره به شرایط حساس کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا وفشار بر اقشار آسیب پذیر ضرورت نظارت کامل بر روند ثبت نام در ابعاد مختلف از جمله مالی تصریح کرد و گفت: همه اعضای ستاد ثبت نام در این منطقه تکلیف و وظیفه خود را به نحو احسن جهت تکریم ارباب رجوع و رعایت مقررات برای ایجاد فضای آرام وبا کمترین چالش انجام خواهند داد.

اقدامی در ادامه افزود: با توجه داشته باشیم که هر چقدر برنامه ریزی های مورد نیاز برای ثبت نام کارشناسی شده می باشد مراجعه حضوری دانش آموزان به ستاد اصلی کمتر خواهد بود که در شرایط موجود جهت حفظ سلامتی جامعه دانش آموزی ضروری است با دقت و حساسیت بیشتری عمل شود.

اقدمی در جمع بندی سخنانش به ثبت نام دانش آموزان بر اساس ماده ۳۱ آیین نامه اجرایی ،طبق محدوده جغرافیایی که توسط هر شهرستان تعیین می شود ،انجام میگیرد اشاره کرد و گفت: اولیا می توانند با در دست داشتن سند ساختمان یا اجاره نامه با کد رهگیری وفیش آب ،گاز، یا برق اقدام کنند.

مدیر آموزش و پرورش هشترود در آخر از اولیا خواست که بر اساس محدوده جغرافیایی ثبت نام فرزندان خود را انجام دهند.چون هیچ تفاوتی بین مدارس منطقه و همکاران نیست و مدیران مدارس موظفند پس از اخذ مدارک ،سریعا نسبت به ثبت نام الکترونیک در سامانه ستاد (سامانه نام نویسی ) اقدام کنند.

مدیریت آموزش و پرورش هشترود در آخر به کسب ۵ رتبه برتر مسابقات فرهنگی و هنری نیز اشاره کرد و گفت:از بین ۲۸۰۰نفر شرکت کننده در استان در بین فرهنگیان وحید صادقزاده،رقیه اکرمی، واز دانش آموزان نیز ابوالفضل حسن نژاد ،کوثر رستمی وزینب علی زاده در رشته های حفظ قرآن کریم ،روش تدریس احکام،ونهج البلاغه و همچنین انشا نویسی در مورد اهمیت نماز حایز عنوان بر تر شدند.

علی رستمی معاونت آموزشی ،مدیریت آموزش و پرورش هشترود دراین جلسه با اشاره به زمان ثبت نام دانش آموزان اشاره کرد و گفت:زمان ثبت نام پایه اول از اول خرداد ماه شروع شده و تا پایان مرداد ماه سال جاری ادامه دارد.ودر سایر پایه ها ی تحصیلی پس از آنکه امتحانات در کلیه پایه ها تمام شد ثبت نام آغاز و تا پایان مرداد ماه نیز این روند ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حضور دانش آموزان میان پایه واولیا ی آنها در زمان ثبت نام ضرورتی نداردومدیر مدرسه موظف است شخصا دانش آموزان را در سامانه ستاد ثبت نام کند،افزود: با توجه به شرایط جامعه مبنی بر بحث شیوع کرونا، خانواده ها حتی الامکان از مراجعه غیر ضروری به مدارس پرهیز کنند و تنها در صورت دارا بودن شرایط قطعی ثبت نام به مدارس مراجعه کنند.

معاون آموزش و پرورش هشترود همچنین با اشاره به شرایط سنی پایه اول برای ثبت نام ،خاطر نشان کرد :تمامی متولدین نیمه دوم سال ۱۳۹۲ونیمه اول سال۱۳۹۳ویا قبل از آن به شرط آنکه سن آن ها از حد اکثر سن مقرر در آیین نامه اجرایی مدارس(ماده۳۶)بیشتر نباشد ومنحصرا متولدین روز اول مهر ماه سال نود و سه می توانند سال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰در پایه اول ثبت نام کنند.

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش هشتروددرباره مدارک مورد نیاز ثبت نام برای پایه اول گفت:اصل شناسنامه دانش اموز،والدین،شتاسنامه سلامت،وگواهینامه پایان دوره پیش دبستانی مورد نیاز است.

رستمی مراحل ثبت نام را چنین برشمرد:در مرحله نخست مدارک مذکور به نزدیکترین مدرسه سکونت و محدوده جغرافیایی ارایه می شود پدر مرحله دوم پس از ثبت نام موقت و دریافت نوبت برای سنجش سلامت ،درزمان مقرر به پایگاه های سنجش مراجعه می شود ،در مرحله سوم ثبت نام قطعی و نهایی دانش آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس ،منوط به ارایه گواهی سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟