دروغ بودن سرقت مسلحانه از خودروی شوتی در محور کرخه + فیلم توضیحات پلیس

به گزارش رکنا، سرهنگ سعید داراب نیا فرمانده انتظامی شهرستان کرخه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه انتظامی وحوادث رکنا در خوزستان اظهار داشت در پی اعلام وقوع یک فقره سرقت مسلحانه جاده ای از یک خودروی شوتی 405 در محور  کرخه از همان لحظات اولیه تیم های عملیاتی ومجرب پلیس به محل اعلام شده اعزام شدند.

سرهنگ داراب نیا اظهار داشت: راننده خودرو وهمراهش که با پلیس 110تماس برقرار کرده بودند، مدعی شدند که  افراد مسلح اقدام به تیراندازی با سلاح شکاری به سمت لاستیک  خودرویمان نموده و پس از متوق شدن خودرو اجناس درون خودرو امان را به سرقت بردند.

  در برسیهای دقیق به عمل آمده توسط شخص فرمانده انتظامی کرخه مشخص گردید موضوع  تیراندازی به لاستیک خودروی شوتی وسرقت از آن صحنه سازی است و این افراد برای گمراه کردن پلیس و بالا کشیدن اموال صاحب بار اقدام به این صحنه سازی ناشیانه کرده اند.

سرهنگ داراب نیا گفت: زمانیکه سر صحنه حضور یافتیم متوجه حرفهای ضد نقیض راننده پژو وهمراهش شدیم وی گفت  این افراد مدعی شده بودند که سرنشینان 2خودروی پژو پارس از فاصله زیاد به سمت لاستیک خودرو اشان شلیک کرده اند و خودرو کمتر از 1کیلو متر ادامه مسیر متوقف شد و تمام اجناسی داخل خودروا شان که متعلق به مردم بوده توسط سارقان مسلح جاده ای به سرقت رفته است.

کارشناسی فرمانده انتظامی کرخه

سرهنگ سعبد داراب نیا گفت: اول اینکه در بررسی های به عمل آمده هیچگونه ساچمه ای به بدنه خودرو اصابت نکرده بود این در حالی است که در هر شلیک از سلاح شکاری دهها ساچمه به سمت هدف شلیک میشود که اگر به سمت لاستیک شلیکی صورت بگیرد ساچمها حتما بایست به بدنه خودرو نیز اصابت میکردند.

 دوم اینکه سلاح شکاری در فاصله زیاد قادر به پنچر کردن لاستیک نیست و اگر لاستیک هم پنچر بشود 5الی 10کیلومتر قادر به ادامه مسیر هست این در حالی بود که این افراد مدعی بودند که خودرو کمتر از 1کیلومتر متوقف شده است.

سوم اینکه هیچ دوربین جاده ای خودروهای پژو پارس را که این افراد مدعی بودند از آنها سرقت کرده نگرفته بود

متهمین زمانیکه متوجه شدند  دستشان رو شده است در بازجویهای فنی لب به اعتراف گشودند و عنوان داشتند برای سرقت امول فرد سفارش دهنده که ساکن استان ایلام بود با سلاح شکاری دوستمان لاستیک زاپاس را پنچر کردیم و وانمود کردیم که مورد سرقت مسلحانه قرار گرفتیم.

سرهنگ داراب نیا گفت: 2متهم  بهمراه همدستشان که  عامل تیراندازی به سمت لاستیک خودرو بود وقصد گمراهی پلیس را داشتند دستگیر و به مقام قضایی معرفی شدند ولوازم سرقتی مالباخته نیز کشف وضبط شد.

لازم به ذکر است درسالهای گذشته  شاهد سرقت های مسلحانه از خودروهای شوتی در جادهای خوزستان بوده ایم که  در این سرقتها چند راننده مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و چند نفر از این رانندگان جانشان را از دست دادند خوشبختانه در ماههای گذشته شاهد توقف کامل سرقتهای مسلحانه در مسیر شهرستان کرخه بوده ایم.

علی رنجکش

کدخبر: 1003014 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟