تعقیب و گریز پلیس با موبایلقاپهای میدان صنعت/ سارقان به 17 فقره سرقت اعتراف کردند
رکنا: 2 موبایلقاپ سابقهدار که پس از سرقت تلفن همراه یک شهروند در میدان صنعت با موتورسیکلت سرقتی در حال فرار بودند، پس از تعقیب و گریز با مأموران پلیس پیشگیری پایتخت دستگیر شدند و در تحقیقات اولیه به 17 فقره سرقت اعتراف کردند.
به گزارش رکنا، سرهنگ محمد افشار، سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت، از دستگیری دو موبایلقاپ سابقهدار خبر داد که پس از سرقت تلفن همراه یک شهروند در محدوده میدان صنعت، در عملیات تعقیب و گریز پلیس زمینگیر و بازداشت شدند.
وی گفت: مأموران کلانتری 134 شهرک قدس هنگام گشتزنی در محدوده میدان صنعت به یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش که راکب و ترکنشین آن با استفاده از ماسک چهره خود را پوشانده بودند، مشکوک شدند.
به گفته سرهنگ افشار، مأموران پس از تحت نظر قرار دادن متهمان مشاهده کردند آنها با نزدیک شدن به خودرویی که راننده آن در حال استفاده از تلفن همراه بود، گوشی وی را سرقت کرده و از محل متواری شدند.
وی افزود: بلافاصله عملیات تعقیب و گریز آغاز شد و مأموران با اجرای طرح مهار و رعایت قانون بهکارگیری سلاح، موفق شدند با متوقف کردن موتورسیکلت، هر دو متهم را دستگیر کنند.
سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: در بازرسی از متهمان، تلفن همراه مسروقه کشف و به مالباخته بازگردانده شد. همچنین بررسیهای پلیسی نشان داد موتورسیکلتی که سارقان از آن استفاده میکردند نیز ساعاتی قبل سرقت شده بود.
سرهنگ افشار خاطرنشان کرد: متهمان که دارای سوابق متعدد کیفری هستند، در تحقیقات پلیسی به ارتکاب 17 فقره سرقت تلفن همراه و موتورسیکلت اعتراف کردند.
وی در پایان با اشاره به تشکیل پرونده قضایی برای متهمان گفت: تحقیقات برای شناسایی سایر جرائم احتمالی، کشف اموال مسروقه و شناسایی دیگر مالباختگان این پرونده ادامه دارد.
-
فیلم / همه مات ماندند؛ صعود از ساختمان 10 طبقه برای نجات کودکان