بازنشستگان عیدی کارگری می‌گیرند؟

جمعی از بازنشستگان کارگری خواستار عیدی کارگری شدند. این بازنشستگان کارگری معتقدند حالا که محاسبه‌ی افزایش مستمری‌های ما براساس مصوبات شورای‌عالی کار و میزان افزایش دستمزد کارگران است، عدالت حکم می‌کند در پرداخت تمام مزایا از جمله عیدی پایان سال نیز، ما را کارگر به حساب بیاورند. این بازنشستگان کارگری به گفته خودشان سیاست یک بام و دو هوای اعمال شده برای بازنشستگان کارگری را نخواهند پذیرفت. در این گزارش آخرین وضعیت دریافت عیدی بازنشستگان کارگری را می خوانید.

به گزارش رکنا، جمعی از بازنشستگان کارگری خواستار تغییر روند پرداخت عیدی‌ها در امسال شدند.

این بازنشستگان می‌گویند: حالا که محاسبه‌ی افزایش مستمری‌های ما براساس مصوبات شورای‌عالی کار و میزان افزایش دستمزد کارگران است، عدالت حکم می‌کند در پرداخت تمام مزایا از جمله عیدی پایان سال نیز، ما را کارگر به حساب بیاورند.

این بازنشستگان با تاکید بر اینکه سیاست یک بام و دو هوا پذیرفتنی نیست، می‌گویند: سال‌هاست که در حقوق، کارگر و در عیدی، کارمند به حساب می‌آییم؛ خواسته‌ی ما از مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی این است که این روند ناعادلانه را خاتمه بخشند و عیدی پایان سال ما را براساس عیدی مصوب کارگران بپردازند.

بازنشستگان در آبان منتظر کدام واریزی‌های نقدی باشند؟

به گفته‌ی آن‌ ها؛ تفاوت بسیار میان مستمری بازنشستگان کارگری و بازنشستگان دولت هست؛ اگر قرار است عیدی‌ها کارمندی باشد، باید این تفاوت از میان برداشته شود.

یک بازنشسته در این رابطه می‌گوید: سال‌هاست که پرداخت عیدیِ کارگری را مطالبه می‌کنیم؛ توقع داریم امسال که دولت جدید بر سر کار آمده، روند همیشه تغییر کند و حق ما برای دریافت عیدی کارگری جدی گرفته شود./ایلنا

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟