این فیلم ها دل ها را تکان می دهد / کشف پیکر اولین شهید زن ایران
حجم ویدیو: 21.60M | مدت زمان ویدیو: 00:02:56

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج،  همسرش مقنی بود و در اوایل انقلاب برای چاه کنی برای نیروها به پادگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حسین‌آباد دیواندره رفته بود که اسیر دست یکی از گروهک های معاند که در آن زمان نیروهایشان در این منطقه حضور داشتند، شد.

این آغاز تلاش شهیده فاطمه اسدی است که با داشتن یک دختر خردسال سه ساله و یک پسر شیرخواره به مقر دشمن می رود و خواستار آزادی همسرش می شود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح روز سه‌شنبه گفت: شهیده فاطمه اسدی اولین بانوی شهیدی است که صدای مظلومیت او پس از ۳۷ سال به پژواکی در کوه‌های دیواندره تبدیل شده است.

سردار سید محمد باقرزاده با بیان اینکه این اولین مورد است که زن شهیدی در مناطق عملیاتی تفحص شده است، افزود: همسر این شهید مقنی بوده و ۲ روز برای کندن چاه به سپاه حسین آباد دیواندره می رود که اسیر نیروهای یکی از گروهک های معاند می شود.

پیکر یک شهیده در کردستان تفحص شد

وی اضافه کرد: دموکرات از این بانوی آزادی خواه  ۲۰۰ هزار تومان برای آزادی همسرش طلب می کند و وی با فروختن دارایی خود این پول را تامین می کند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: با این وجود، آنهایی که شعار دفاع از خلق کُرد می دهند نتوانستند این خواهر آزادی خواه را تحمل کنند و  بعد از یک ماه شکنجه به همراه یک بسیجی دیگر در ارتفاعات بهاروند به شهادت رسانده و جنازه وی را در کوههای دیواندره دفن می کنند.

اولین شهید زن ایران

سردار باقرزاده یادآور شد: کودک شیرخواره این بانوی کردستانی جان خود را همان زمان از دست می دهد.

قرار است پیکر پاک این شهیده در جوار مرقد بی بی هاجر خاتون(س) خواهر امام رضا(ع) در سنندج، دفن شود. 

عبدالحکیمی/ کردستان

کدخبر: 738754 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟