خاطره‌ای که می‌خواهم برایتان تعریف کنم درباره ربوده شدن پسر جوانی در اردبیل بود که گروگان را پس از ربودن به تهران آورده بودند.

روز تعطیل بود و اداره نیمه تعطیل. آن زمان‌ تلفن همراهی وجود نداشت و موفق نشدم با همکارانم تماس بگیرم، اما ماجرا گروگانگیری بود و احتمال قتل Murder گروگان hostage می‌رفت، تنها فردی که موفق شدم با او ارتباط برقرار کنم مردی به نام سیدرحیم بود. سیدرحیم نظامی نبود و کارمند اداره بود، اما آن روز حضورش به ما واقعا کمک کرد و با کمک‌های او توانستیم گروگانگیران را دستگیر کنیم. هر چند که نزدیک بود جان خود را از دست بدهد و واقعا خدا آن روز با سیدرحیم بود. به این ترتیب دو نفر از اداره یازدهم پلیس Police آگاهی تهران بودیم و دو اکیپ هم از استان اردبیل که با کمک هم روی این پرونده کار کردیم.

ربودن پسر 11 ساله در مسیر مدرسه

ماجرا از این قرار بود که پسر 11 ساله‌ای را در مسیر مدرسه ربوده بودند و گروگانگیران در تماس با پدر حسام از او درخواست پول در برابر آزادی Freedom پسرش کرده بودند. گروگانگیران چند بار با پدر حسام قرار گذاشته بودند اما ترس از دستگیری باعث شده بود به محل قرار نیایند. تا این‌که آخرین محل قراری که گروگانگیران با پدر حسام می‌گذارند در پایتخت بوده و به همین دلیل کارآگاهان پلیس اردبیل راهی تهران می‌شوند.

درخواست برای راننده آژانس

بعد از دادن آموزش‌های لازم به پدر حسام منتظر تماس گروگانگیران بودیم که حوالی ظهر تماس‌هایشان شروع شد. پدر حسام به آنها گفت با پول از اردبیل آمده و منتظر تماس آنها بوده است تا برای گرفتن پسرش به محل قرار برود. مردناشناس محل‌های متفاوتی را برای قرار مطرح کرد، اما هر محلی را که گروگانگیر می‌گفت پدرحسام باهم زبان ترکی می‌گفت که در شهر غریب است و جایی را نمی‌شناسد و نمی‌تواند به این نشانی بیاید و این‌که او اصلا فارسی بلد نیست و چطور می‌تواند با مردمی که ترکی نمی‌دانند رابطه برقرار کند و نشانی محل قرار را بپرسد. در آخر هم گفت که نیاز به یک راهنما برای این کار دارد در صورتی که شما می‌گویید من تنها به سر قرار بیایم و این مساله امکانپذیر نیست. درنهایت کار به جایی رسید که گروگانگیر از پدر حسام خواست که آژانس بگیرد و با کمک راننده آژانس به محل قرار بیاید. راننده آژانس می‌توانست پدرحسام را به هر محلی که او می‌گوید ببرد و دیگر مشکل نابلدی با شهر حل می‌شد. از طرفی ما با این پیشنهاد به هدفمان بیشتر نزدیک شدیم.

سیدرحیم وارد ماجرا شد و نقش راننده آژانس را به عهده گرفت. او بهترین شخصی بود که می‌توانست در این ماجرا به ما کمک کند، هم زبان ترکی بلد بود و هم از سوی ما تائید شده بود و می‌دانست در چنین مواقعی چه کار باید انجام دهد. ماشین به رانندگی سیدرحیم حرکت کرد، اما به غیر از پدر حسام که روی صندلی جلو و در کنار راننده نشسته بود و راننده، من هم در خودرو حضور داشتم. من در قسمت کف خودرو درست زیر پای سرنشینان عقب دراز کشیدم و بی‌سیم به‌دست با کارآگاهانی که از اردبیل آمده بودند در تماس بودم.

گروگانگیران مدام محل قرار را تغییر می‌دادند و این برای ما که نیروی زیادی نداشتیم سخت بود. به سیدرحیم گفتم طوری وانمود کند که انگار ترسیده و از پدر حسام خواستم به گروگانگیران بگوید راننده ترسیده و تصمیم دارد دیگر با او همکاری نکند. همزمان هم سیدرحیم با گروگانگیران صحبت کرد و به آنها گفت دیگر به مسیرش ادامه نمی‌دهد و ترسیده است. با این کار مرد گروگانگیر شک نمی‌کرد که ممکن است راننده آژانس یکی از نیروهای پلیس باشد و نمی‌تواند به او آسیبی برساند.

تنها سرنخ

به این ترتیب گروگانگیران اعتمادشان جلب شد و از سویی گروگانگیران برای این‌که رد آنها را نزنیم از باجه همگانی تماس می‌گرفتند و مدام باجه را تغییر می‌دادند. تا این‌که سیدرحیم گفت آنها از یک باجه دوبار تماس گرفته‌اند. با این سرنخ سریع نشانی باجه همگانی شناسایی شد و راهی محل مورد نظر شدیم. پس از آن از همکارانمان که از استان اردبیل آمده بودند خواستم به نشانی مورد نظر بیایند. سه دقیقه بعد ما در محل مورد نظر بودیم و زودتر از آنان به محل رسیدیم.

حدس ما درست از آب درآمده بود، مرد جوانی داخل باجه همگانی بود که داشت از باجه بیرون می‌آمد. به سیدرحیم گفتم تو از این طرف برو و من هم از آن طرف می‌آیم و او را می‌گیریم. من زودتر به مرد جوان رسیدم و او را از پشت سر گرفتم.

شانس آوردم زمانی که پسر جوان را گرفتم، او را از کمر گرفته و اجازه ندادم حرکت کند، هر چند او خیلی تلاش کرد تا خودش را نجات دهد. از طرفی سیدرحیم هم او را گرفت و درنهایت گروگانگیر جوان دستگیر شد. در بازرسی بدنی از مرد جوان اسلحه‌ای به‌دست آمد که آمده شلیک بود و اگر مرد جوان فرصت می‌کرد بی‌شک برای سیدرحیم حادثه Incident تلخی رخ می‌داد.

آزادی گروگان

با دستگیری متهم جوان، او اعتراف کرد: حمید، همدستم نزدیکی خانه حسام زندگی می‌کند.

در رفت و آمدهایی که در محل داشت متوجه می‌شود وضع مالی پدر حسام خوب است. با من تماس گرفت و گفت می‌خواهم بچه را بدزدم تا یکشبه پولدار شویم.طبق قرار زمانی که حسام داشت به مدرسه می‌رفت او را ربودیم و به مخفیگاهمان که برای این کار در نظر گرفته بودیم، بردیم و بعد از آن هم ماجرای تماس با پدر حسام و درخواست پول اجرا شد.

با اعترافات مرد جوان مخفیگاه گروگان و هویت همدستش نیز برملا شد. به این ترتیب موضوع به همکارانمان در اردبیل اعلام شد و در عملیاتی ویژه پسر نوجوان آزاد شد. مرد گروگانگیر هم در مخفیگاهش دستگیر شد و به جرم Crime خود اعتراف کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

براساس خاطره‌ای از سرهنگ بهگذر، رئیس سابق اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز مهیار به دختر 16 ساله در اولین قرار اینستاگرامی / او فهمید در خانه تنها هستم و ...

فوری / زن جوان شوهرش را با کمک دوست پسرش کشت و به چاهی در مشهد انداخت

اعتراف شیطانی نوعروس پای برادر شوهرش را در قتل داماد 40 روزه باز کرد

هادی در مقابل چشمان سارا با چاقو شاهرگ گردن دوست صمیمی اش را زد!

این زن در عروسی شوهرش که پنهانی با یک دختر ارتباط داشت، عکس سلفی هم گرفت+عکس

تجاوز وحشیانه مرد افغان به دختر 12 ساله اش / دادگاه تهران با شکایت مادر دختر بررسی کرد

شوهر سابق مونا مرا تهدید کرده تا زنم را طلاق دهم / من از مرد روانی می ترسم

تجاوز وحشیانه به پسر معلول پشت شمشادهای یک پارک در تهران + عکس

کارگر چاه کن زیر یک ماشین ماند و مرد+ فیلم

مرگ وحشتناک راننده تریلی با ترمز کردن پشت خط عابر پیاده + فیلم

کامیون، ماشین سواری را با خود برد + فیلم

رانندگی عجیب زن چینی، همه را شگفت زده کرد + فیلم

شوخی احمقانه ای که منجر به قتل شد + فیلم و عکس

آب تونل توحید را بست

بازیگر معروف راننده تاکسی اینترنتی شد! / گفتگوی او با مسافر فرودگاه را ببینید + فیلم

راز تلخ عروس فراری!

مزاحمت پیرمرد شوم برای سرویس دانش‌آموزان دختر + فیلم

قاتل تبهکاری که به خاطر ترس از زنش دروغ ناموسی گفت

ماجرای مرگ تازه عروس در شب چهاردهم زندگی با داماد تهرانی

آخرین فیلم از جوان مهابادی قبل از قتل وحشتناک / ناگفته های دوستان قاتل و صادق برمکی + عکس

آنجلینا جولی طعمه ای برای دستگیری تبهکار آفریقایی / رازی که علنی شد! +عکس

فیلم لحظه دعوای شدید دختر ان جوان در سرویس بهداشتی+ عکس +14

با زنم قهر بودم که در خیابان با مهناز دوست شدم / در خانه مجردی اش با او راتباط شوم داشتم که!!!

آدم کشی جوان دهه هفتادی به خاطر یک دختر + گفتگو و عکس

راز سیاه باردار شدن دختر 12 ساله / پدر کودک پس از 8 سال پیدا شد! + عکس

اقدام هولناک چند جوان شرور با دختر جوان در خیابان + فیلم

نقشه کثیف روزبه برای خانم مدیر در پارک دانشجو + عکس

کدخبر: 315484 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟