گل‌محمدی: شرایط جسمانی دیاباته مهیا نیست/ هر کمکی که از دستم بر بیاید برای تیم ملی انجام می‌دهم/ زمین ورزشگاه پاس قوامین شرایط مناسبی ندارد

به گزارش رکنا، یحیی گل‌محمدی در نشست خبری قبل از بازی تیمش مقابل هوادار در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: هفته پنجم لیگ برتر است و امتیازهای مهمی در پیش است. این امتیازات به تیم قهرمان خیلی کمک می‌کند. هدف ما کسب 3 امتیاز این بازی است و مقابل تیمی بازی داریم که خیلی سخت‌کوش و فنی است. هوادار ایده‌های خوبی در زمین دارد و بازیکنان جوان و باتجربه‌ای دارد. ما بازی راحتی نخواهیم داشت و بازی دشواری در پیش خواهد بود.

او ادامه داد: شرایط زمین و استادیوم برای این بازی مناسب نیست و نمی‌توان کارهای تاکتیکی انجام داد و بازی روی توپ‌های بلند و مسائل فیزیکی پیش خواهد رفت. امیدوارم بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. ما دوست‌داریم فوتبال بازی کنیم و فوتبال‌مان روی زمین باشد اما شرایط بازی فردا متفاوت است. با توجه به بازدیدی که از استادیوم داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که شرایط زمین خوب نیست و در این زمین ۳ تیم بازی می‌کنند و چند تیم در این زمین تمرین می‌کنند. این مساله جای تاسف دارد. هر سال باید به امکانات اضافه تا بهتر شود اما این‌طور نیست و باید نظارت بیش‌تری صورت بگیرد. از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ انتظار داریم تا به این مشکلات توجه کنند.

وی ادامه داد: در برخی شهرها می‌بینیم که فرودگاه و هتل ندارند اما استادیوم دارند اما در شهری دیگر هتل و فرودگاه دارد اما استادیوم مناسبی ندارد. این شرایط برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر مطلوب نیست. ما از نظر امکاناتی ضعیف و فقیر هستیم و برنامه‌ای هم برای استادیوم‌ها و هتل‌ها نداریم. امکاناتی که برای تیم لازم است، وجود ندارد. خودمان هم همین وضعیت را داریم. الان وضعیت چمن ما هم خوب نیست. در چمن آزادی، ما و استقلال و تیم ملی بازی می‌کنند. ما دنبال کیفیت هستیم و می‌خواهیم هواداران از فوتبال لذت ببرند و می‌خواهیم شرایط برگزاری مسابقات مهیا شود. چمن ورزشگاه‌ها شرایط خوبی ندارد و این گلایه‌ای بود که باید مطرح می‌کردم که شاید کسی به خودش بیاید و این مسائل را حل کند. امیدوارم بازی خوبی را شاهد باشیم و 3 امتیاز مسابقه را به دست بیاوریم. ما شرایط خوبی از نظر روحی و روانی داریم و بازیکنان روز سختی را در پیش دارند و باید با شرایط مقابله کنند که غیرقابل پیش‌بینی است و ما نباید در مقابل این شرایط غافلگیر شویم و باید عملکرد خوبی داشته باشیم.

گل‌محمدی درباره هزینه‌های باشگاه پرسپولیس گفت: من شخصا دوست‌دارم درباره مسائل فنی صحبت کنم. این صحبت‌ها و گمانه‌زنی‌ها غیرواقعی است. من ۳ تیم را می‌شناسم که هزینه‌های‌شان از ما بالاتر است. بقیه تیم‌ها را خبر ندارم اما این مساله مشخص است که ما بر اساس نیاز و خواسته‌های خود هزینه و یارگیری کردیم. نمی‌خواهم ذهنم را درگیر کنم و باشگاه باید خودش این مسائل را مدیریت کند.

او درباره شرایط شیخ‌دیاباته گفت: این بازیکن به بازی پیش‌رو نمی‌رسد. شرایط جسمانی دیاباته مهیا نیست و چند هفته‌ای کار دارد. اگر این انتقال ۲ ماه پیش صورت می‌گرفت، اتفاق بهتری می‌افتاد اما از باشگاه به دلیل نقل و انتقالات تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم عملکرد خوبی در لیگ برتر داشته باشیم. ما در مجموع یارگیری خوبی داشتیم و بازیکنان جذب شده عاشق پرسپولیس بودند و از پیشنهادات بهتر گذشتند و الان یک تیم خوبی را جمع کردیم و اینجا احساس آرامش داریم و کارها را پیش می‌بریم.

سرمربی پرسپولیس درباره دعوت شدن بازیکنان تیمش به اردوی تیم ملی گفت: این مساله تاثیر خوبی روی تیم نخواهد گذاشت. ما نیاز داریم که بازیکنان کنار هم و هماهنگ باشند. این باعث افتخار ماست که از پرسپولیس، ۹ بازیکن به تیم ملی دعوت شدند. برای من و باشگاه، تیم ملی اولویت بوده است و امیدوارم با یک آمادگی خوب، به جام‌جهانی برویم.

گل‌محمدی درباره گمانه‌زنی‌های بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران گفت: فکر می‌کنم نظرات کارشناسان و فوتبالی‌ها درباره انتخاب سرمربی تیم ملی مهم نباشد. من نظر خاصی در این رابطه ندارم چون هر چیزی که مطرح می‌شود، یک حاشیه‌ ایجاد و کنار آن اتفاقات غیرمنتظره‌ای رقم می‌خورد. تصمیم‌گیری در فوتبال ایران مقداری لحظه‌ای است و فقط باید گوش‌های‌مان را تیز کنیم که چه اخباری شنیده می‌شود. چیزی که برای من مهم است، موفقیت تیم ملی و هر کسی که مربی تیم ملی باشد، هر کمکی که از دستم بر بیاید، انجام می‌دهم. برای فدراسیون فوتبال، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم.

گل‌محمدی با بیان اینکه همه هواداران دوست دارند بازی را از نزدیک تماشا کنند، گفت: باید شرایط را برای حضور تماشاگران مهیا کنند. اگر ورزشگاهی آمادگی حضور هواداران را ندارد، پس آمادگی برگزاری بازی را هم نخواهد داشت. برخی چیزها را متوجه نمی‌شوم و نمی‌فهمم چرا این تصمیمات گرفته می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا لیگ برتر ایران را حرفه‌ای می‌داند یا خیر، عنوان کرد: نمی‌دانم چه بگویم. ما در این لیگ فعالیت می‌کنیم، اما نمی‌توان اسم آن را حرفه‌ای گذاشت. باشگاه‌های بزرگ از داشتن زمین تمرین محروم هستند و دست به دامن ارگان‌ها و وزارتخانه‌های دیگر می‌شوند؛ آنها همین مشکل را بابت ورزشگاه هم دارند. مسائلی که سال گذشته برای مجوز حرفه‌ای افتاد، پرسپولیس و استقلال را از لیگ قهرمانان آسیا حذف کرد و به نظرم لیگ برتر ایران حرفه‌ای نیست

انتهای پیام/

کدخبر: 822178 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟