صحبت های مدیران سرخابی درباره مجوز حرفه ای سازی لیگ قهرمانان آسیا + فیلم
حجم ویدیو: 76.73M | مدت زمان ویدیو: 00:11:17

لیگ قهرمانان آسیا با نام رسمی ای‌اف‌سی چمپیونز لیگ، یک رقابت سالانهٔ فوتبال باشگاهی قاره‌ای است. لیگ قهرمانان آسیا توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) برگزار می‌شود. لیگ قهرمانان آسیا از سال ۱۹۶۷ و با نام جام باشگاه‌های آسیا آغاز گردید. لیگ قهرمان آسیا در فصل ۲۰۰۳−۲۰۰۲ با الگوبرداری از لیگ قهرمانان اروپا به لیگ قهرمانان آسیا تغییر نام داد.

به گزارش رکنا ورزشی، مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال در حاشیه نشست امروز پیرامون کمیته مجوز حرفه‌ای اظهار داشت: جلسه خوبی بود و جا دارد از عزیزی‌خادم رییس فدراسیون فوتبال، مصطفوی و عباسی بابت تشکیل این جلسه تشکر کنم. خیلی جلسه خوبی بود و فکر می‌کنم برای اولین بار بود که این همدلی در فوتبال اتفاق افتاده است. ما مدیران پرسپولیس و استقلال هم باید تلاش کنیم که این دو تیم در آسیا حضور پیدا کنند و همانطور که تصمیمات موثر و خوبی را از عزیزی خادم، مصطفوی، سهیل مهدی، عباسی و... که شبانه‌روزی در حرفه‌ای‌سازی کار کردند، باعث افتخار جامعه فوتبال است که به جای دعوا با تفاهم و گفتمان مشکلات فوتبال ایران را حل کنیم.

وی افزود: نمایندگان ایران به هر حال نماینده ایران هستند و هرکسی که بتواند چوبی از لای چرخ این مشکلات بردارد، کمک کرده و امیدوارم این آخرین باری باشد که مشکلات را به صورت ضرب الاجلی حل می‌کنیم. امیدوارم با تدبیر و درایت مشکلات را در زمان خودش حل کنیم. این منصفانه نیست که دو تیم بزرگ آسیا (پرسپولیس و استقلال) مشکلات را حل کنیم. گره‌ها را می‌توان با دست باز کرد و جامعه فوتبال دلش به پرسپولیس و استقلال خوش است.

وی افزود: این اتفاق هم نیاز به چند مسئله دارد؛ یک) اینکه اهالی فوتبال به جای دعوا دوستی داشته باشند چرا که دوستی بهتر از دشمنی است. دیگر بس است این دشمنی و نفاق ما. با صدری و تیم پرسپولیس همچنین سایر تیم ها در زمین سبز رقابت سختی با هم خواهیم داشت اما با این حال هیچ الزامی ندارد در خارج از زمین فوتبال هم منافع مشترک را بهم بریزیم. منافع مشترک ما ثروت است. ثروت هم در واقع نمی تواند بدون تفاهم صوررت گیرد. آن چیزی که به نظرم می رسد در فوتبال حرفه ای ایران وجود ندارد تنها پول است. همه چیز است و همگان هم صحبت می کنند اما آن چیزی که باید وجود داشته باشد در فوتبال حرفه ای مبنای پول داشتن است و ما باید این پول را کسب کنیم. به همین جهت به این نیاز داریم که عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال این فرصت را به ما داد تا تبلیغات محیطی در اختیار ما بگیرد و اکنون چه کسی ضرر کرد. هم من و هم صدری به سازمان لیگ در هر بازی سه میلیارد تومان پول می دهیم. شرکت توسعه تجهیزات نگهداری اماکن هم یک پولی در این بین از ما می گیرد.

مدیرعامل استقلال گفت: عزیزی‌خادم این فرصت را به ما داد تا تبلیغات محیطی را برگزار کنیم. الان در این میان چه کسی ضرر کرد؟ ما برای هر بازی 3 میلیارد تومان سهم سازمان لیگ را می‌دهیم، هم مدیریت تجهیز پولی دریافت می‌کند و هم باشگاه ما سهمی می‌گیرد. در کل سال گذشته سهم استقلال بابت تبلیغات محیطی 5 میلیارد تومان بوده و دوستان می‌گفتند این مبلغ از سر این تیم هم زیاد است. همان پول را به ما ندادند.

وی افزود: ما در 3 بازی گذشته توانستیم 15 میلیارد تومان درآمد کسب کنیم و می‌توانیم در سایر بازی‌ها نیز درآمد کسب کنیم و این به سود چه کسی است؟ این تنها یک مورد از هزاران کاری است که می‌شود در فوتبال حرفه‌ای انجام داد. ان‌شاءلله در سال آینده شاهد این مسئله نخواهید بود که ما دستمزد بازیکنان را نداده باشیم یا بدهکار خارجی داشته باشیم.

آجورلو گفت: خجالت می‌کشم که بازیکنی 3 سال است در باشگاه استقلال آسیب دیده است پول او را ندهیم و علیه همدیگر هم شکایت کنیم. در فوتبال حرفه‌ای این است که سر موقع به تعهد عمل کنیم.

وی عنوان کرد: پول فوتبال تنها برای بازیکنان درون زمین یا کادرفنی نیست. ما می‌توانیم با شرکت‌های مختلف که اجناس آبی و قرمز تولید می‌کنند، مذاکره کنیم.

 مدیرعامل استقلال در خصوص شرایط خصوصی سازی سرخابی ها گفت: رئیس جمهور دستور داده که بحث خصوصی‌سازی و واگذاری دو تیم در بورس صورت بگیرد. این مسئله به طور جدی در حال انجام است. تصور این است تا تاریخ 30 دی بتوانیم سهام دو تیم روی تابلوی بورس قرار گیرد. اگر این اتفاق بیفتد، یک انقلاب بزرگی در دو تیم و در حوزه فوتبال حرفه‌ای صورت می گیرد. اما اگر منعی وجود داشته باشد، طبیعتا یکی از تیم‌ها به صورت موقت در خود وزارت ورزش باقی می‌ماند و تیم دیگر به وزارت اقتصاد و دارایی واگذار شود تا مشکل برطرف شود. اما به نظر می‌رسد نهایتا این اتفاق از طریق بورس رخ دهد و کارهایش در حال انجام است، فقط دو موضوع ممکن است در میان باشد؛ یکی اینکه به شکل تعاونی اداره و یا به شکل بلوکی واگذار شود.

مجید صدری سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس در نشست کمیته حرفه‌ای‌سازی گفت: درست است دو تیم رقیب هستیم اما این رقابت ما در زمین فوتبال است و ما یک جاهایی هر دو باشگاه منافع مشترک دارند مانند بحث حرفه ای سازی و همچنین بحث هایی که به دو باشگاه برمی گردد. در آنجا ما تلاش می کنیم که به هم کمک کنیم. در بحث حرفه ای سازی هم آجورلو و هم خود من پای کار حضور داریم. خداراشکر توانستیم نظر موافق هم عزیزی خادم، هم مصطفوی و عباسی را جلب کنیم. رقابت ما درون زمین است چرا که در آنجا یک رقیب هستیم. 

وی افزود: مشکل مجوز حرفه‌ای ما حل و قرار شد موارد مدنظر را انجام بدهیم. امیدوارم دیگر از این مشکلات پیش نیاید. عباسی، عزیزی‌خادم، مصطفوی و سهیل مهدی امروز به ما کمک کردند و با عنایت این دوستان امروز می‌توانیم به هواداران عزیز دو باشگاه اعلام کنیم که مشکل مجوز حرفه‌ای حل شد. می‌خواهیم با تمام جدیت لطف دوستان را در زمین بازی جبران کرده و برای کشورمان باعث افتخار و سربلندی شویم.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس گفت: البته 2 و3 مشکل اصلی داشتیم که یکی از آنها مالی و درباره پرونده کالدرون بود که خدا را شکر این هم حل شد. در بخش‌های دیگر هم تعهد دادیم. با راهنمایی های مصطفوی مشکل حل شد. وی به عنوان بزرگ تر ما در این جلسه گفت باید پشت یک میز مسائل را حل کنیم.

صدری درباره شکایت این تیم از استلال هم گفت: بالاخره هواداران ما از ما انتظار دارند و هواداران استقلال هم از آجورلو انتظارتی دارند. ما آن کاری که حرفه ای است را باید انجام دهیم. در آنجاهایی هم که منافع مشترک داریم با هم همکاری خواهیم کرد و کارمان را پیش می بریم.

کدخبر: 753122 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟