آغاز ماجراجویی آبی‌ها در جام‌حذفی/ گل گهر به دنبال جبران

جام حذفی فوتبال ایران نام مسابقات حذفی فوتبال در ایران است که پیش از سال ۱۳۵۷ جام پهلوی نام داشت. جام‌حذفی در بزرگداشت و یادبود آزادسازی خرمشهر با عنوان «یادوارهٔ آزادسازی خرمشهر» برگزار می‌شود. به همین مناسبت در سالیان اخیر بازی پایانی  جام‌حذفی در ورزشگاه نفت و گاز اروندان شهر خرمشهر نیز برگزار شده‌است. تیم استقلال با ۷ قهرمانی و ۶ نایب‌قهرمانی در جام‌حذفی، پرافتخارترین تیم این جام محسوب می‌شود. علاوه بر این تیم فوتبال فولاد خوزستان برای اولین بار در دور قبل این رقابت‌ها قهرمان جام حذفی فوتبال کشور شد. 

به گزارش رکنا، فردا مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی(یادواره آزادسازی خرمشهر) با برگزاری 12 دیدار پیگیری خواهد شد.  

*آلومینیوم اراک- فجرسپاسی‌شیراز| استقبال شاگردان کلانتری با 5 غایب از جام حذفی

در یکی از این دیدارها آلومینیوم اراک از ساعت 15:30 در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک میزبان فجر شهید سپاسی شیراز خواهد بود. آلومینیوم در حالی میزبانی این دیدار را به عهده دارد که بازی قبلی خود در هفته دهم لیگ برتر فوتبال را مقابل نساجی مازندران با تساوی 1 بر 1 به پایان رساند  با 20 امتیاز در رده سوم قرار گرفت. تا در این بازی به دنبال کسب برد و صعود به مرحله بالاتر باشد.

در سمت دیگر اما فجرسپاسی بازی هفته گذشته خود مقابل مس‌رفسنجان را مساوی کرد. در بازی هفته نهم خود نیز در مصاف با آلومینیوم اراک که اینبار باید در جام حذفی مقابل او قرار بگیرد با نتیجه یک بر صفر تن به شکست داد. تا در بازی فردا به دنبال جبران نتیجه هفته نهم و پیروزی در این دیدار باشد. علاوه بر این لازم به ذکر است (ایمان صادقی، احمد رضازنده‌روح، سعید زارع، رضا آقابابایی و محمد قنبری) بازیکنانی هستند که در تمام 10 بازی گذشته فجرسپاسی در لیگ برتر به میدان رفتند. به همین خاطر این بازیکنان با توجه به فاصله کم دیدار جام حذفی تا بازی یازدهم لیگ برتر در خانه نفت مسجدسلیمان، با تصمیم علی اصغر کلانتری و برای جلوگیری از فشار خستگی، به استراحت می‌پردازند تا برای بازی روز جمعه (سوم دی) مقابل شاگردان فراز کمالوند آمادگی لازم و کافی را داشته باشند. 

ضمن اینکه (سیروان قربانی، احسان علوان زاده، فرزان دانا و محمد کاظمی) نیز به علت مصدومیتی که از گذشته داشتند، قادر به همراهی فجر‌سپاسی مقابل آلومینیوم نیستند.

*گل‌گهر سیرجان- شهرداری آستارا| شاگردان قلعه‌نویی به دنبال جبران مافات

در یکی از مهمترین دیدارهای فردا گل‌گهر سیرجان از ساعت 16:30 در ورزشگاه سردارسلیمانی سیرجان میزبان شهرداری آستارا خواهد بود. شاگردان قلعه‌نویی در حالی جام حذفی را استارت خواهند زد که در چند روز گذشته به دلیل تخلف در جذب بازیکن گابنی با کسر 9 امتیازی مواجه شدند. تا با به رده 8 جدول سقوط کنند. که با این وضع بنظر میرسد گل‌گهری‌ها فقط به دنبال صعود از مرحله یک شانزدهم نهایی و جبران مافات خواهد بود. لازم به ذکر است که این تیم بازی قبلی خود مقابل فولادخوزستان را نیز با نتیجه یک بر صفر واگذار کرد تا به ظاهر همه چیز برعلیه گل‌گهری‌ها به نظر برسد.

*استقلال- نود ارومیه| آغاز ماجراجویی آبی‌ها در جام حذفی

تیم فوتبال استقلال فردا از ساعت 17:30 در ورزشگاه آزادی تهران میزبان نود ارومیه خواهد بود. آبی‌ها در حالی میزبانی این دیدار را به عهده خواهند داشت که 2 بازی اخیر خود مقابل پیکان و سپاهان را در لیگ با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. تا با 22 امتیاز در رده دوم جدول بایستند. علاوه بر این فرهاد مجیدی در این دیدار وریا غفوری کاپیتان تیمش را به دلیل مصدومیت از ناحیه دو قلوی زانو در اختیار نخواهد داشت. اما غفوری احتمالا به بازی هفته آینده تیمش مقابل شهرخودرو خراسان در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال کشور خواهد رسید.

*سپاهان - شهید اورکی اسلامشهر| اولین مصاف صدرنشین لیگ در یک شانزدهم نهایی

در یکی دیگر از دیدارهای فردا سپاهان از ساعت 17:30 در ورزشگاه نقش جهان به مصاف شهید اورکی اسلامشهر خواهد رفت. سپاهان در حالی جام‌حذفی را استارت می‌زند که در رقابت‌های لیگ برتر پس از بازی با استقلال به نوعی با بحران مواجه شد اما پس از اعلام رأی بازیکن گابنی گل‌گهر و پیروز شناخته شدن این تیم در بازی باخته برابر گل‌گهر، وضعیت سپاهان به کلی تغییر کرد. این تیم بحران زده پس از بازی با استقلال، به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد. اتفاقی که شاید یک شوک روحی مثبت برای سپاهانی‌ها باشد؛ خصوصاً در هفته‌های پیش رو و دیدارهای حساسی مثل تقابل با پرسپولیس و آلومینیوم. 

علاوه بر این «محرم نویدکیا» که به عنوان کاپیتان سپاهان 4 بار قهرمان جام حذفی شده است بدون شک تلاش می کند تا پنجمین قهرمانی خود را اینبار در قامت سرمربی روی نیمکت این تیم تجربه کند.

*علاوه بر این برنامه دیگر دیدارهای فردا 28 آذر نیز به شرح زیر است:

آرمان گهر سیرجان- نساجی مازندران - ساعت۱۴:۳۰- ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان

پدیده مشهد-استقلال ملاثانی- ساعت۱۴:۴۵- ورزشگاه ثامن  الائمه مشهد

ذوب آهن اصفهان- رایکا بابل- ساعت ۱۵- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

صنعت نفت آّبادان-شمس آذر قزوین- ساعت ۱۵- ورزشگاه تختی آبادان

ماشین سازی تبریز-مس کرمان- ساعت ۱۵- ورزشگاه یادگار امام تبریز

پیکان تهران-قشقایی شیراز- ساعت ۱۵- ورزشگاه پاس قوامین تهران

خیبر خرم آباد- مس شهر بابک - ساعت ۱۵:۳۰- ورزشگاه تختی خرم آباد

فولاد خوزستان-شهرداری نوشهر- ساعت ۱۷:۴۵- ورزشگاه  شهدای فولاداهواز

کدخبر: 752512 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟