از تمسخر افتخارات فرگوسن تا بهانه داوری توسط دستیارها!

به گزارش رکنا، در حساس ترین بازی هفته هشتم رقابت های لیگ برتر دو تیم پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف هم رفتند و با توجه به شکست خارج از خانه سپاهان مقابل گل گهر در سیرجان این فرصت برای هر دو تیم وجود داشت تا با کسب سه امتیاز به صدر جدول صعود کنند، اما دو تیم سرخابی با نمایش ناامید کننده ای که داشتند این فرصت طلایی را از دست دادند تا بازی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه دو تیم خلق شود با تساوی بدون گل به اتمام برسد.

*دربی نبرد مربیان ترسو و کم سواد

معمولا دربی ها در بیشتر کشورها ویترینی برای معرفی فوتبال آن کشور به جهان است و کنار آن هم مخاطبان تلویزیونی و اسپانسر زیادی را به درون باشگاه می کشاند اما در فوتبال ایران این اتفاق به شکل وارونه رخ می دهد و فوتبال ما آنقدر اتفاقات عجیبی در این مدت به خود دیده که اسپانسرها رغبت زیادی برای سرمایه گذاری در فوتبال ندارند. عنوان کسل کننده ترین داربی را به داربی ۹۷ اختصاص داد بازی که دو سنگربان هیچ واکنش قابل توجهی از خود نشان ندادند و اصلا شاهد ضربه ای به دروازه نبودیم و با وجودی که بازیکنان ما در ابتدای فصل خواستار انعقاد قراردادهای سنگین هستند اما به ندرت دیده شده که از کیفیت پایین فنی خود هم لب به سخن بگشایند و جرات این را داشته باشند که پس از ارائه بازی ضعیف نسبت به عملکرد ضعیف پایین خود نقدهایی را مطرح کنند.

*مربیان سرخابی ها بابت دربی عذرخواهی کنند

حتی به ندرت پیش آمده مربیان هم که از لحاظ فنی قابل قیاس با مربیان برجسته آسیایی و اروپایی نیستند بیایند و با جرات تمام به جای اینکه به دنبال بهتر شدن کیفیت تیم خود بروند اما در کمال تعجب توپ را به زمین دیگری می اندازند تا از این طریق مجبور به عذرخواهی از هواداران نشوند و یکی از آنها حمید مطهری مربی تیم فوتبال پرسپولیس است که تا پیش از حضور در پرسپولیس در هر تیمی که حضور داشت به عنوان دستیار به افتخار خاصی دست نیافته بود و مانند کبوتر دو عاشق شانس اقبال به رو کرد و با آمدن به پرسپولیس سری در میان سرها بلند کرد و همراه با سرخپوشان در لیگ و آسیا به جام ها و عناوین خوبی دست یافت و گرنه مشخص نبود اکنون باید هر سال مانند کسانی که مستاجر هستند و به مکان دیگری نقل مکان می کنند او هم به چنین سرنوشتی دچار نمی شد؟ یا شایدم هم مانند خیلی از مربیان باید در خانه منتظر تماس می ماند تا شاید یک باشگاهی حاضر شود به او اعتماد کند تا سکان هدایت تیمش را به او بسپارد.

مطهری در تازه ترین اظهار نظر خود پس از دربی 97 در پاسخ به سوال یکی از مجریان برنامه تلویزیونی که عنوان می کند  یک شوت در چارچوب در دربی مشاهده نشده است اینطور با وقاهت تمام عنوان می کند: مردم دوست دارند گل زده شود. نیمه خالی لیوان را نبینیم. حالا چون گلی زده نشده، کلیت بازی را زیر سوال نبریم. سال 2000 و 2002 بازیهای منچستر و بایرن مونیخ خیلی از بازی ها مساوی می‌شد. آیا می‌توانیم بگویم آن بازی‌ها خوب و تاکتیکی نبوده است.

*آمار منچستریونایتد کم گل؟!

با توجه به صحبت های بیراهه مطهری در برنامه فوتبال برتر این یادآوری به مربی پرسپولیس بد نیست در آن سال هایی که شما عنوان کردید بیشتر بازی های منچستریونایتد کم گل و بیشتر با مساوی همراه بوده است یک آدم بیسواد هم با مراجعه به جدول امتیازی و تعداد برد، مساوی و باخت ها در آن سال این دو تیم به خوبی متوجه می شود که حرف های شما تنها برای فرار از اصل واقعیت و فرافکنی بوده است و گرنه در فصل بین 2000 تا 2002 آمار گل زده منچستریونایتد که موفق به دو جام قهرمانی و یک عنوان سومی در لیگ شد 240 گل بوده است که با یک ضربه تقسیم ساده می توان نتیجه گرفت میانگین 80 گل در هر فصل بوده است و در آن سال ها هم از 114بازی تعداد 21 بازی های منچستر با مساوی همراه بوده است. 

تیم بایرن مونیخ هم در سه فصل آماری نزدیک به 197 گل را به ثبت رساند و تعداد مساوی های آنها هم در سه فصل 20 تساوی از 102 بازی بوده است که نشان دهنده این است در آن سال هایی که لیگ ایران تازه شکل لیگ را به خود گرفته بود بایرن مونیخ در آلمان و فوتبال اروپا دلبری می کرد. این در حالی است که پرسپولیس در هشت بازی فصل بیست و یکم لیگ برتر، 9 گل به ثمر رسانده است. این تیم بعد از شکست مقابل الهلال با شوک عجیبی روبرو شده است.

*بهانه پنالتی برای استقلال

از سوی دیگر هم صالح مصطفوی مربی استقلال به این اشاره داشت که در فصل جاری چند پنالتی به سود این تیم پنالتی اعلام نشده است وگرنه شرایط در جدول برای آنها تفاوت زیادی با الان که هستند می کرد. این درست که بنا به اعلام کارشناسان داوری چند پنالتی به سود آبی پوشان اعلام نشده اما آیا وقتی یک تیمی در طول بازی تنها چشم به این دوخته تا داور برای آنها پنالتی بگیرد تا از این حربه به پیروزی برسند نمی تواند توجیه جالبی باشد زیرا در فوتبال روز دنیا هم بارها اتفاق افتاده حق یک تیم به دفعات پایمال شده اما آنها بااجرای تاکتیک های مختلف در طول بازی توانسته اند بدون توجه به این اتفاق به سه امتیاز برسند و تنها در فوتبال ایران است که باشگاه ها سعی دارند تا نقاط ضعف خود را به زمین داوران بیاندازند تا آنها را مسبب نبردن خود عنوان کنند.

در صورتی که اگر یک تیم واقعا تیم باشد قادر خواهد بود در طول 90 دقیقه به شکل زیبایی بازی ارائه دهد تا وقتی سوت داور دمیده شد با لبی خندان ورزشگاه را ترک کنند نه اینکه به سمت داور هجوم برند و او را بازخواست کنند چرا مانع شده تا به سه امتیاز کامل نرسند.

کدخبر: 748530 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟