بهترین روش نگهداری تخم مرغ که از آن بی خبرید!

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که خوب غذا درست می‌کنید، خانه‌تان همیشه مرتب است و نمی‌گذارید که آلودگی‌ها در گوشه‌های نادیدنی خانه پنهان شوند؟ خب چقدر عالی! اما با وجود رنگین بودن سفره و مرتب بودن خانه‌تان، نمی‌توانید بگویید که همه‌چیز را در مورد خانه‌داری می‌دانید. در عالم خانه‌داری، هزار و یک نکته ریز و ناگفته هم وجود دارد. مثل روش درست نگهداری تخم مرغ که ممکن است از آن بی‌خبر باشید.

وزن تخم مرغ در کیفیت آن اثر دارد؟

تخم‌مرغ‌ها به یک اندازه و وزن نیستند. وزن آنها ممکن است حدود ۵۰ گرم با هم تفاوت داشته باشد. اما در خرید تخم‌مرغ، نیازی به توجه به اندازه و وزن آن ندارید، چراکه این موضوع هیچ تاثیری روی مزه یا کیفیت تخم‌مرغ نمی‌گذارد.

شستن تخم‌مرغ باعث فاسد شدنش می‌شود؟

شستن یا نشسته نگهداشتن تخم‌مرغ‌ها، ممکن است برای شما هم یک دغدغه باشد. بعضی‌ها می‌گویند شستن آنها باعث فاسد شدنشان می‌شود و بعضی دیگر معتقدند که تخم‌مرغ آلوده‌تر از آن است که بتوانید نشسته در یخچال قرارش دهید.

 شما می‌توانید تخم‌مرغ‌هایتان را با آب و صابون یا مایع ظرفشویی بشویید و در یخچال قرار دهید.شستن تخم مرغ آن را فاسد نمی کند بلکه این‌کار لعاب روی آنها را از بین می‌برد، تنها می‌توانید برای چند روز تخم‌مرغ‌های شسته‌شده را در یخچال بگذارید.

نگهداری تخم مرغ در ظرف بسته واجب است؟

یکی دیگر از نکات مهم برای نگه‌داری تخم‌مرغ‌ها، قرار دادن آنها در ظرف دردار است. روی تخم‌مرغ، پر است از سوراخ‌‎های ریز. سوراخ‌هایی که بوی مواد اطرافشان را جذب می‌کنند. به همین دلیل اگر آنها را در ظرف در دار قرار ندهید، ممکن است بدطعم شوند و از دهان بیفتند.

یکی دیگر از راه‌های نگهداری تخم‌مرغ برای مدت طولانی، قرار دادن سر تیز آن در پایین است. به این ترتیب، زرده تخم‌مرغ در وسط قرار می‌گیرد و بهتر می‌ماند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459083 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟