سلاجقه: کشور به اضطرار در انتقال آب بین حوضه ای نرسیده است + متن نامه

به گزارش رکنا، دکتر علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست در تذکری در خصوص انتصاب علیرضا رزم حسینی به عنوان مشاور معاون اول رئیس جمهور در امور پروژه های انتقال آب از دریا در نامه ای به رزم حسینی نوشت: با توجه به شرایط اقلیمی و روندهای توسعه‌ای، وضعیت آب‌های سطحی و زیرزمینی چندان مناسب نیست باید همه گزینه‌های احتمالی استحصال از سوی مسئولان بخش منابع آب کشور بررسی شود، یعنی تمامی گزینه‌های استحصال آب را برای شرب، محیط زیست، صنعت، خدمات و کشاورزی در نظر داشته باشد و سناریوهای مختلفی مبتنی بر پایداری طبیعت چیده شود. اما کشور به اضطرار انتقال آب بین حوضه‌ای نرسیده است و اگر دولت هم مشاور انتقال آب بین حوضه‌ای انتخاب کرده است برای سنجیدن تمام جوانب امر است.

وی افزود: در کشور طرح‌های انتقال آبی در حال بررسی است و با توجه به این شرایط به عنوان دولت و بخش نظارتی اگر قرار باشد طرحی اجرایی شود باید پیوست‌های محیط زیستی‌اش مدنظر قرار بگیرد. چه در مبدا و چه در مقصد.

رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: محیط زیست تقابلی نیست تعاملی است و باید شاخص‌ها و استاندارهایش را برای پروژه‌ها بخصوص ابرپروژه ها اعلام کرده و بر اجرای آن نظارت داشته باشد.

سلاجقه 2

منبع: مهر

 

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟