کلاهبرداری از شهروندان شیرازی با رسید ساز جعلی

 “سرهنگ حشمت سلیمانی” رئیس پلیس فتا فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: خانمی  به پلیس فتا فارس مراجعه کرد و مدعی شد پس از درج آگهی فروش یک عدد گوشی موبایل هوشمند به ارزش 400 میلیون ریال در یکی از سایت‌های واسطه‌گر، مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است، لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی افزود: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که خریدار ضمن برقراری تماس با شاکی و ارسال یک رسید بانکی از طریق شبکه‌های اجتماعی  مدعی می‌شود که وجه کالا معادل 400 میلیون ریال به حساب فروشنده واریزکرده است و از شاکی می‌خواهد کالای مورد نظر را از طریق پیک موتوری برایش ارسال کند، ولی پس از گذشت چند ساعت شاکی متوجه می‌شود که پولی به حسابش واریز نشده است و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: برابر اظهارات شاکیه و برررسی‌های فنی بعمل آمده معلوم شد متهم ازطریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانی کرده است که با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت معلوم در یکی از محلات شیراز مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی قضایی، تیمی از کارآگاهان این پلیس به محل سکونت نامبرده‌ مراجعه کردند و با توقیف کلیه ادله‌های دیجیتالی، این مجرم سایبری دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

این مقام سایبری گفت: متهم ابتدا منکر بزه انتسابی شد ولی پس از مواجهه ‌شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم با این شگرد اقدام به کلاهبرداری به مبلغ 800 میلیون ریال از 2 نفر دیگر کرده است، گفت: شهروندان سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس از عموم مردم خواست تا هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا با شماره 096380 با ما در ارتباط باشند.

کدخبر: 719936 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟