چمران: با شهردار تهران ارتباط داشتیم/ گزینه های شهرداری آینده گمانه زنی هستند

شهرداری تهران تا ماه های آینده باید شاهد شهرداری جدید باشد. یکسری گزینه ها برای حضور در شهرداری تهران مطرح شده اند. مهدی چمران گفته است که گزینه های مطرح شده برای قرار گرفتن در شهرداری تهران فقط در حد گمانه زنی هستند. منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران از ارتباط با شهرداری تهران در دوره فعلی خبر داد. شهرداری تهران یکی از مهمترین نهاد های موجود در کشور به حساب می آید.

به گزارش رکنا، مهدی چمران، منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره برگزاری جلسات با اعضای شورای پنجم و مدیران شهرداری گفت: هنوز با شورا ارتباطی برقرار نکردیم، اما با شهردار تهران و شهرداری ارتباط برقرار کردیم و مسائلی را با آن‌ها مطرح کردیم. جلسه‌ای نیز در این زمینه پیش بینی کردیم و قرار شد، هر هفته جلسه‌ای برگزار شود تا معاونان شهردار درباره حوزه معاونت خود توضیح دهند.

او درباره جلسه با اعضای شورای شهر دوره پنجم اظهار کرد: در مورد ارتباط با اعضای کنونی شورا نیز با رئیس شورای شهر ارتباط برقرار خواهیم کرد. عموما نشست با اعضای شورا تا به حال نداشتیم اما برای تبادل اطلاعات چند نفر از اعضای شورای قدیم و جدید با هم نشستی برگزار خواهند کرد چرا که تعداد اعضای دو دوره زیاد است و جمع کردن بیش از ۴۰ نفر در یک جا هم مشکل است، در نتیجه شاید جلسات کوچک‌تری برگزار شود. 

چمران در پاسخ به سوالی درباره سرانجام انتخاب شهردار تهران و لیست‌هایی که درباره ریاست کمیسیون‌های شورا و نامزدهای احتمالی شهردار آینده منتشر شده است، اظهار کرد: همه اینها گمانه زنی است، مانند لیست‌هایی که زمان انتخابات منتشر می‌کردند و می‌گفتند این افراد انتخاب شدند و در لیست قرار می‌گیرند در حالی که ما هنوز لیست رسمی را اعلام نکرده بودیم. فقط حدس و گمان‌هایی در این زمینه وجود دارد که فقط هم در همان حد گمانه زنی است. هنوز در این زمینه کار می‌کنیم و تصمیم نهایی گرفته نشده است. 

منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که برگزاری جلسات علنی شورای شهر در دوره ششم به چه صورت خواهد بود، آیا به شیوه دوره چهارم بازخواهد گشت و مجددا شاهد برگزاری جلسات غیرعلنی خواهیم بود؟ گفت: هنوز تصمیمی نگرفتیم، چون باید بنشینیم و ببینیم، جلسات باید چگونه برگزار شود، اما آنچه مسلم است این است که جلسات علنی ضروری است که در این راستا باید یا به میزان جلسات اضافه شود و یا از همان جلسات موجود استفاده شود و برای این مساله  باید همه اعضا با هم تصمیم بگیرند. 

او در واکنش به اینکه نظر خودتان درباره شیوه برگزاری جلسات چیست؟ اظهار کرد: نظر شخصی ندارم و نظر جمع مطرح است. من نیز نظر شخصی‌ام را در جمع اعلام می‌کنم./ایلنا

کدخبر: 702492 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟