معاون اول لاریجانی چه کسی خواهد بود؟

علی لاریجانی ، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور نامزد انتخابات 1400 شد.

به گزارش رکنا، علی لاریجانی که سابقه 12 سال ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده دارد، امروز در وزارت کشور حاضر شد و برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرد.

بعد از ثبت نام لاریجانی در انتخابات 1400، نام چهره های زیادی در داخل و خارج دولت روحانی به عنوان معاونان اول لاریجانی در صورت پیروزی در این انتخابات مطرح شده است.

از جمله این افراد می توان به کاظم جلالی و بهروز نعمتی ، از اعضای سابق هیات رئیسه مجلس اشاره کرد که جزو چهره های نزدیک به لاریجانی در مجلس دهم بودند و به نعوعی لابی های مربوط به رئیس مجلس را برای انجام می دادند.

عبد الرضا رحمانی فضلی ، وزیر کشور دولت روحانی و محمود واعظی ، رئیس دفتر رئیس جمهور کنونی نیز از دیگر افرادی هستند که این روزها نامشان به عنوان معاون اول های احتمالی رئیس جمهور آینده یاد شده است؛ البته با توجه به این که لاریجانی تاکید کرده که دولت او با دولت روحانی متفاوت خواهد بود، امکان معاول اول این دو سیاستمدار بعید به نظر می رسد.

در این میان البته نباید از رابطه فامیلی علی مطهری و علی لاریجانی نیز گذشت که او را به یکی از مهمترین گزینه های معاون اولی لاریجانی تبدیل می کند. در هر صورت، این روزها گرچه هنوز اصلاح طلبان و اصولگرایان هیچ کدام به صورت جناحی از لاریجانی حمایت نکرده اند، اما با توجه به حمایت برخی چهره های مهم، ناظران سیاسی او را به عنوان یکی از مهمترین رقبای آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری می دانند. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 687684 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟