خبر ویژه :

رک پلاس سلامت کدخبر: 443020 ارسال پرینت 603

رکنا: مرگ فوری و بروز سکته در کمین مبتلایان به ام اس با مصرف یک داروی خاص هشدار سازمان غذا و دارو آمریکا است.

طبق گزارشات جدید، داروی ام اس موسوم به Lemtrada (alemtuzumab) در برخی موارد نادر موجب بروز سکته و پارگی عروق گردن و سر در بیماران مصرف کننده دارو می شود.

اکثر بیماران مبتلا به این مشکلات که می تواند منجر به ناتوانی دائمی و مرگ فوری شود، بعد از دریافت تزریق اولیه Lemtrada دچار علائم شدند. در یک بیمار، علائم سه روز بعد از دریافت دارو پدیدار شد.

به گفته یک متخصص بیماری ام اس، این اطلاعات برای افراد مبتلا به بیماری ام اس مهم است اما بدین معنا نیست که آنها باید فورا مصرف دارو را متوقف کنند.

دکتر «آصاف هارل»، از بیمارستان لنوکس هیل نیویورک، در این باره می گوید: «هر دارو به موازات فواید، عوارضی هم دارد، اما در مورد بسیاری از بیماران داروی Lemtrada درمانی واقعا موثر است از اینرو بیماران نباید مصرف داروی شان را متوقف کنند.»

طبق اعلام سازمان غذا و دارو آمریکا، از این پس خطر بروز سکته هم به علائم هشداردهنده و عوارض دارو در بخش بروشور دارو اضافه خواهد شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

آیا این خبر مفید بود؟


اخبار مرتبط

خبرهای تصادفی

ارسال نظر

هم اکنون دیگران می خوانند

دیگر رسانه ها