آتیلا پسیانی درگذشت + علت مرگ

به گزارش رکنا، هومن سیدی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار عکسی در اینستاگرامش خبر از فوت آتیلا پسیانی بازیگر معروف و پیشکسوت ایرانی داد. این بازیگر در هفته های پیش در فرانسه در بیمارستان بستری شده بود.

استوری هومن سیدی

 انجمن بازیگران خانه سینما اعلام کرد:با قلبی اندوهگین و دردبار و زبانی الکن به اطلاع می‌رسانیم متاسفانه هنرمند ارزشمند و بی‌بدیل سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان آتیلا پسیانی عزیز پس از دوران سخت و طولانی بیماری و در خارج از وطن از میان ما رفت و به آرامش بیکران پیوست.

انجمن صنفی بازیگران سینما این سوگ بزرگ را به خانواده محترم و هنرمند ایشان ، خانم فاطمه نقوی ، خانم ستاره پسیانی و آقای خسرو پسیانی و همچنین به حضور همکاران گرامی ، جامعه تئاتری کشور  و تمامی دوست‌داران ایشان تسلیت عرض می‌نماید.

همچنین با هماهنگی‌های انجام گرفته منتظر انتقال پیکر این هنرمند به ایران هستیم و پس از آن متعاقبا زمان و مکان تشییع به اطلاع خواهد رسید.

استوری ستاره پسیانی برای درگذشت پدرش

آتیلا پسیانی

بیوگرافی آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی متولد سال 1336 در تهران است , لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دارد , وی فرزند «جمیله شیخی» و همسر «فاطمه نقوی» بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر است.

مادرش مرحوم جمیله شیخی بازیگر سینما و تلویزیون بود.دو فرزند دارد ، یک پسر و یک دختر ، دخترش ستاره نیز بازیگر است .

او بازی در تئاتر را از سال 1356 و حضور جلوی دوربین را از سال 1357 با فیلم کوتاه «سکوت و سلام»، همکاری «شاهرخ غیاثی» تجربه کرد و همینطور بازی در سینما را از سال 1360 با «عفریت»، همکاری «فرشید فلک نازی» شروع کرد. این بازیگر در 66 سالگی دارفانی را وداع گفت.

آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی

 

کدخبر: 934538 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟