اعدام در ملأعام برای سردسته باند «گربه های وحشی» / قاضی مشهد حکم داد +عکس

 مرداد 98، سه جوان موتورسوار که در خیابان های مشهد زورگیری می کردند با مشاهده دو جوان در انتهای بولوار امامیه به طرف آن ها رفتند. دو نفر از زورگیران که طعمه های خود را روی نیمکت پارک خطی امامیه 81 به دام انداخته بودند، در حالی چاقو به دست به سمت دو جوان مذکور هجوم بردند که یکی از آن ها (راکب) روی موتورسیکلت نشسته و منتظر همدستانش بود تا آن ها را بعد از زورگیری گوشی، فراری دهد.

در همین حال یکی از طعمه ها با دیدن چاقوی زورگیران بلافاصله از محل گریخت، اما امیر اسدی (جوان 21 ساله دیگر) به چنگ زورگیران افتاد.

«دزدان خشن» برای سرقت گوشی تلفن با وی درگیر شدند و در حالی که جوان 21 ساله با فریاد «دزد! دزد!» از شهروندان کمک می خواست، ناگهان تیغه چاقو به صورت کلنگی بر پیکرش فرود آمد و او خون آلود نقش بر زمین شد.

زورگیران خشن بعد از این جنایت هولناک، سوار بر موتورسیکلت به منطقه نوده (محل سکونت خودشان) گریختند و در حالی که به پرس و جو درباره سرنوشت جوان زخمی می پرداختند به زورگیری های وحشتناک خود نیز همچنان ادامه می دادند به گونه ای که موجی از رعب و وحشت در مناطق شهری به راه انداخته بودند.

طولی نکشید که با مرگ جوان 21 ساله، متهمان به قتل با تلاش گروه تخصصی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر و به پنجه عدالت سپرده شدند. اعضای این باند که لقب «گربه های وحشی» را به خود گرفتند، در بازجویی های فنی، دیگر همدستان خود را نیز لو دادند و مدعی شدند که برای ایجاد ترس و رعب و وحشت در دل طعمه ها، ابتدا آن ها را با چاقو مجروح می کردند، سپس اموالشان را می ربودند تا کسی جرئت تعقیب آن ها را هم نداشته باشد.

این در حالی بود که «امیرحسین – الف» (سرکرده باند گربه های وحشی) به قتل جوان 21 ساله (امیر اسدی) هنگام زورگیری گوشی تلفن همراه اعتراف کرد و به این ترتیب تحقیقات بیشتر برای ریشه یابی پرونده مذکور با دستورهای ویژه قاضی کاظم میرزایی (قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه) ادامه یافت و بیش از 15 عضو باند «گربه های وحشی» دستگیر و محاکمه شدند.

در این میان با توجه به اهمیت ماجرای قتل و ترس و وحشتی که از اقدامات هولناک این گروه خطرناک در مشهد به راه افتاده بود، پرونده 3 نفر از سرکردگان باند گربه های وحشی پس از صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب به شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و به این ترتیب اعضای اصلی باند پای میز محاکمه قرار گرفتند.

در جلسات محاکمه که به ریاست قاضی هادی دنیادیده برگزار شد، متهمان در حضور وکلای خود به دفاع پرداختند و قضات باتجربه دادگاه نیز با طمأنینه به جزئیات ماجرا گوش دادند که از سوی متهمان و وکلای آن ها بازگو شد. 

  با آن که وکلای مدافع سعی داشتند ارتکاب جنایت را به سلب اراده متهمان به دلیل مصرف قرص و مشروبات الکلی ارتباط دهند و همچنین بر ناآگاهی سرکرده باند برای فرود آوردن ضربه چاقو به نقطه ای از پیکر جوان 21 ساله تاکید می کردند که موجب مرگ وی شده بود، اما قضات دادگاه با استدلال های قوی و مستند، دفاعیات متهمان و وکلای آن ها را نپذیرفتند و پس از مشورت های قضایی، در نهایت دو نفر از متهمان را به اشد مجازات های قانونی محکوم کردند و پرونده را برای سومین متهمی که در دادگاه حضور نداشت، بازگذاشتند.

بنابر رای صادر شده از شعبه ششم دادگاه که به امضای قاضی دنیادیده (رئیس دادگاه) رسیده است، متهم امیرحسین – الف (سرکرده باند) به دلیل قتل امیر اسدی (جوان 21 ساله) به قصاص نفس و به دلیل شرکت در شروع به سرقت مسلحانه مقرون به آزار به تحمل 10 سال حبس و ایراد صدمات غیرکشنده به پرداخت دیه در حق اولیای دم محکوم شد.

در همین حال «محمد-خ» (یکی از اعضای باند گربه های وحشی) نیز به اتهام شروع به سرقت مسلحانه مقرون به آزار به تحمل 10 سال زندان (اشد مجازات قانونی) محکوم شد و پرونده برای سومین عضو باند که در جلسه دادگاه حضور نداشت، همچنان باز ماند.

رای صادر شده از سوی قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم دیوان عالی کشور است.

سیدخلیل سجادپور / خراسان

کدخبر: 888391 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟