فیلم پشت پرده باند مافیایی زباله گردهای تهران / درگیری مسلحانه بخاطر درآمد میلیونی هر زباله گرد
حجم ویدیو: 55.32M | مدت زمان ویدیو: 00:05:50

به گزارش رکنا، سرهنگ سعید راستی، سرهنگ سعید راستی ، رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در رابطه با دستگیری اراذل و اوباش برخی مناطق تهران که در یکی از آنها اشرار با سلاح گرم درگیر شده بودند، اظهار کرد: در جریان یک درگیری در یکی از مناطق تهران به یکی از اشرار تهران که قبلا سابقه درگیری و شرارت و بازداشت هم داشته با پیمانکاران شهرداری در حوزه بازیافت زباله درگیر می شود و با سلاح گرم به آنها شلیک می کند.

وی افزود: فرد مسدوم که به پای او شلیک شده بستری می شود و بلافاصله پلیس به این موضوع ورود می کند، پس از  انجام عملیات پلیسی و ورود سازمان اطلاعات پلیس به این درگیری، متهمان این پرونده و فردی که شلیک کرده و سابقه دار است دستگیر می شود.

به او می گویند « مافیای زباله » که در یکی از مناطق تهران با قرارداد با پیمانکار مسئول جمع آوری و بازیافت «طلای سیاه» است. اما گویا متهم این پرونده مافیایی به معنای واقعی است، چراکه همانطور که در فیلم ها و داستان ها  دیده و شنیده ایم مافیاها همیشه خطرناک و بی رحم بوده اند و او هم  از این قاعده مستثنی نیست. در یک درگیری بر سر پسماند زباله با پیمانکارها  درگیر شده و به آنها شلیک کرده است، از او پرسیدم چقدر از بازیافت زباله درآمد داری؟ پاسخ داد: حدود 15 میلیون تومان.

این فقط بخشی از  درآمد کسانی است که از « طلای سیاه » در شهرها ارتزاق می کنند. رکنا با متهم این پرونده گفت و گو کرده که در  ادامه می خوانید.

به چه جرمی دستگیر شدی؟

بر سر پسماند زباله با عده ای درگیر شدم ، هر محله ای مافیای پسماند و بازیافت زباله دارد . من با پیمانکار و تیمی که شهرداری در این موضوع استخدام کرده بود دعوا و درگیری داشتم که در آخر منجر به تیراندازی شد.

درگیری با سلاح بود، تو شلیک کردی؟

بله ما سلاح گرم  داشتیم و طرف دیگر دعوا سلاح سرد داشت.

ارزشش را داشت؟ درآمدت از این شغل چقدر است؟

در آمد از پسماند و بازیافت زباله در مناطق خوب تا 50 میلیون هم می رود اما در منطقه ما که کوچک تر است 10 الی 15 میلیون در آمد از پسماند می تواند وجود  داشته باشد. در شهرداری هم مافیا برای زباله وجود  دارد و افرادی که زباله را آزاد جمع می کنند با این مافیا درگیر می شوند.

پس بر سر مبلغ قراردادت با پیمانکار برای جمع آوری زباله درگیر شدی؟

مسئله ما مبلغ قرارداد بازیافت بود که منجر شد به پای یکی از آنها شلیک کنم.

اسلحه را از قبل داشتی یا برای این درگیری تهیه کرده بودی؟

اسلحه از قبل در یکی از درگیری ها دست من جامانده بود و من هم آن را نگه داشتم.

سابقه داری؟

 6تا سابقه دارم و 3 سال زندان بودم، اما مدتی بود توبه کرده بودم و فقط کار می کردم اما در درگیری های قبلی یا بادست یا با چاقو دعوا می کردم و هیچ وقت از اسلحه استفاده نکرده بودم.

در ادامه شاکی این پرونده هم در محل حضور پیدا کرد و درمورد علت پیش آمد این درگیری توضیح داد؛ گفت و گوی او را با رکنا در ادامه می خوانید.

شخصی که با او درگیر شدید و به سمت شما شلیک کرد ادعا دارد در موضوع بازیافت زباله معمولا این درگیری ها ایجاد می شود، علت این  درگیری ها در موضوع بازیافت زباله غالبا چه موضوعاتی است؟

شهرداری نباید بازیافت زباله را به افراد شخصی واگذار کند، فردی که به اسم پیمانکار در حوزه بازیافت زباله استخدام می شود مافیای این کار است و ماهیانه 10 میلیارد پول درآمد دارد و این فقط از یک منطقه شهرداری است، افرادی که در سطح شهر در حال جمع کردن زباله می بینیم حدود 8 الی 20 میلیون  در ماه درآمد دارند و حتی کودکان کار هم شامل آنها می شود.

با متهم پرونده هم به همین دلیل درگیر شدید؟

بله، فردی که با او درگیر شدیم به ما هشدار داده بود این محل برای آنهاست و هرکسی در مورد بازیافت زباله و پسماند آن در کار آنها دخالت کند اورا نابود می کنند و حتی مارا به قتل تهدید کردند، آنها سلاح کلت داشتند و به راحتی به ما شلیک کردند و من هم چون دیدم جانم  در خطر است هرچه گفتند گوش دادم.

 

کدخبر: 860519 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟