انتقال 49 هزار خودروی حادثه ساز به پارکینگ /6 هزار خودرو بدلیل تخلفات ساکن توقیف شده اند

به گزارش رکنا، سرهنگ علی اصغر شریفی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص آمار توقیف خودرو  در سال 1402 توضیح داد . 

سرهنگ شریفی گفت: در سال 1402 حدود 49 دستگاه وسیله نقلیه بدلیل ارتکاب تخلفات حادثه ساز به پارکینگ منتقل شده اند  

وی افزود : اگر راننده ای همزمان دو تخلف سرعت ، سبقت حرکت دنده عقب که جزء تخلفات حادثه ساز می باشند را انجام دهد خودروی وی پارکینگ منتقل می شود. 

سرهنگ شریفی گفت : تخلف ساکن عبارت است اینکه خودرو داخل پیاده رو ، زیر تابلو ، حریم تقاطع ها ، پارک دوبل نیز جزء تخلفات ساکن می باشد که در سال 1402 حدود 6 هزار وسیله نقلیه به همین خاطر به پارکینگ منتقل شد ه اند . 

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت :همچنین در این بازه زمانی حدود 33 هزار خودرو و موتورسیکلت بدلیل ارتکاب جرم مخدوشی و تخلفات پلاک به پارکینگ منتقل گردیده اند . 

وی گفت : در سال 1402 و در شهر تهران حدود 10 هزار وسیله نقلیه بدلیل نقص در مدارکی مانند نداشتن بیمه نامه معتبر ،نداشتن گواهینامه توقیف و روانه پارکینگ ها شده اند . 

سرهنگ شریفی گفت : در خصوص ارسال پیامک برای مالکان و متصرفان وسایل نقلیه ای که خلافی آنان بالای یک میلیون تومان است نیز حدود 9 هزار دستگاه خودرو که بعد از دریافت پیامک هیچ گونه اقدامی در خصوص تسویه مبلغ صورت وضعیت خلافی خودروی خود انجام نداده بودند نیز به پارکینگ منتقل شده اند .  

وی ادامه داد : زمانی که خودروو یا موتورسیکلت به پارکینگ منتقل می شود یک سری مراحل قانونی وجود دارد که رانندگانی که مشکل مدارک ندارند می بایست به مراکز پلیس + 10 و اگر افرادی که مشکل نفص مدارک دارند می بایست به ستادهای ترخیص مراجعه نمایند .

کدخبر: 1002624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟