اشتباه در تزریق دز دوم واکسن کرونا به خبرنگاران

تزریق عمومی واکسن کرونا مهمترین راهکار پیشگیری از همه گیری این ویروس محسوب می شود. ایران از جمله کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا است، اما با توجه به تاخیر در تولید انواع واکسن کرونا ایرانی، همچنان نیاز به واردات واکسن کرونا در کشورمان احساس می شود. همچنین باید توجه داشت که کند پیش رفتن روند تامین و تزریق عمومی واکسن کرونا در ماه های گذشته منجر به بروز موج پنجم کرونا در کشورمان شده است.

به گزارش رکنا و به نقل از تسنیم، واکسیناسیون خبرنگاران در ماه گذشته با تزریق واکسن پاستور (واکسن مشترک ایران و کوبا که با نام سوبرانا شناخته می‌شود) به خبرنگاران حوزه سلامت آغاز شد.

با فرارسیدن موعد دز دوم این واکسن، تعدادی از خبرنگاران حوزه سلامت تهران از ساعت ۱۰ صبح امروز به محل منتخب مراجعه کردند و پس از تاخیری بیش از یک ساعته روند واکسیناسیون آنها آغاز شد.

پس از تزریق این واکسن‌ها، بررسی‌ها نشان داد واکسن تزریق شده به عنوان دوز دم، درواقع واکسن «سوبراناپلاس» است که در قالب مطالعه بالینی و به عنوان دوز سوم واکسن مشترک ایران و کوبا استفاده می‌شده است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو این اشتباه را نوعی «توفیق اجباری» خوانده است و معتقد است که این واکسن ایمنی مطلوبی دارد!

سایر مسئولین وزارت بهداشت تا این لحظه پاسخگوی این اشتباه رخ داده نبوده‌اند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟