8 خان مراحل تزریق رمدسیویر در بیمارستان ها / چرخه کرونا اینگونه متوقف نمی شود + فیلم
حجم ویدیو: 7.58M | مدت زمان ویدیو: 00:01:02

رمدسیویر نوعی داروی تزریقی ضد ویروس است که این روزها برای درمان کرونا از آن استفاده می شود. رمدسیویر برای آن دسته از بیماران مبتلا به کرونا تجویز می شود که ریه آنها درگیر این ویروس شده است. پیش از شیوع کرونا در جهان، از رمدسیویر به عنوان داروی درمان بیماری ناشی از ویروس ابولا و عفونت های ویروس ماربورگ استفاده می شد. رمدسیویر برای اولین بار در شرکت دارویی گیلیاد آمریکا تولید شده است. تزریق رمدسیویر در مراکز بهداشتی این روزها با طی مراحل پیچیده ای انجام می شود.

8 خان تزریق رمدسیویر چگونه است؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، رمدسیویر یکی از مهمترین داروهایی است که این روزها برای درمان بیماران کرونایی تجویز می شود. تزریق رمدسیویر برای بیماران کرونایی شامل 8 مرحله است که خبرنگار رکنا به همراه یک بیمار کرونایی به یکی از بیمارستان های تهران رفت تا از آن گزارش تهیه کند.

این 8 مرحله شامل ورود به اورژانس، تریاژ، اندازه گیری سطح اکسیژن و ارجاع به پزشک، درخواست برگه گزارش برای پزشک و اخذ نوبت، ارجاع پزشک عفونی به آزمایشگاه، بازبینی آزمایش توسط پزشک و ارجاع برای نوار قلب، ثبت نام برای تزریق و ورود به آزمایشگاه B و شروع تزریق است.

البته باید توجه داشت که برای تزریق رمدسیویر نیازی به ناشتا بودن نیست. همچنین آماده شدن جواب آزمایش های مربوط به تزریق رمدسیویر در حدود یک ساعت طول می کشد. علاوه بر این، بعد از اولین تزریق، به محض ورود به آزمایشگاه B، فرآیند به طور خودکار آغاز می شود.

احتمال سرایت کرونا در 8 خان تزریق رمدسیویر

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، این است که در حالی تزریق رمدسیویر در مراکز درمانی کشور با طی مراحل دشواری انجام می شود که هیچ کدام از بخش های مختلفی که یک بیمار کرونایی باید برای دریافت واکسن کرونا به آنها مراجعه کند، ایزوله نیست و همان طور که در تصویر مشاهده می شود، بیماران کرونایی نیاز دارند که برای دریافت این دارو از بخش های مختلف مراکز بهداشتی عبور کنند که قطعا بیماران غیرکرونایی نیز از این بخش ها عبور خواهند کرد.

بنابراین می توان گفت طبیعتا امکان انتقال بیماری کرونا در هر کدام از این مراحل از سوی بیماران کرونایی به دیگر مراجعه کنندگان بیمارستان ها وجود دارد. پس بهتر بود که در مراکز بهداشتی کشور، مسیرهای تردد ویژه ای برای بیماران کرونایی در نظر گرفته می شد که آنها بدون کمترین ارتباط با بیماران دیگر بتوانند داروهای مورد نیاز خود را دریافت کنند.

نکته دیگر نیز این است که با توجه به هشت خان تزریق رمدسیویر در مراکز بهداشتی، دریافت یک دُز از این دارو در یک بیمارستان یا درمانگاه در مجموع بیش از دو ساعت طول می کشد و اگر یک بیمار نیاز داشته باشد که از منزل برای دریافت رمدسیویر به یک مرکز بهداشتی بیاید، قطعا ساعت های بسیاری را دچار معطلی خواهد شد.

این در حالی است که قطعا بسیاری از بیماران کرونایی آن قدر دچار ضعف جسمانی شده اند که توانایی معطلی بیش از حد برای دریافت یک دُز رمدسیویر را ندارند و بهتر بود مراحل دریافت رمدسیویر به گونه ای تعیین می شد که بیماران تا چند ساعت منتظر دریافت رمدسیویر در مراحل مختلف نمانند.

کدخبر: 715636 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟