انتقاد قاضی زاده هاشمی از روند کُند واکسیناسیون کرونا

واکسن کرونا در کشورمان بر اساس اولویت های تعیین شده، به افراد تزریق می شود. وزیر بهداشت امروز جمعه 25 تیرماه اعلام کرد که سرعت تزریق واکسن کرونا در کشور افزایش خواهد یافت. انتقادات نسبت به سرعت کُند تزریق واکسن کرونا ادامه دارد. نایب رئیس مجلس نیز سرعت تزریق واکسن کرونا در ایران را با توجه به وسعت آن کُند عنوان کرد. تزریق واکسن کرونا در کشور یکی از مهمترین راه های جلوگیری از شروع موج های جدید کروناست.

به گزارش رکنا، امیر حسین قاضی زاده هاشمی در حاشیه هشتمین انتخابات نظام پزشکی درباره وضعیت واکسیناسیون کرونا در کشور، گفت: با توجه به وسعت ایران روند واکسیناسیون ما کند است و هر بیماری در هر نقطه‌ای دیده می‌شود مدتی بعد هم به کشور ما می‌رسد. باید با قدرت بیشتری واکسیناسیون را دنبال کنیم.

وی درباره تولید واکسن ایرانی کرونا از طریق چند پلتفرم، اظهار کرد: بخش خصوصی و بخش تحقیقاتی وارد این مقوله شدند و این موضوع دولت نیست. هر پلتفرمی و هر شرکنی زودتر به نتیجه برسد دولت محصولش را می‌خرد و این اشکالی ندارد که شرکت‌های مختلف کار کنند. البته مجموعه پلتفرم‌ها اگر به تولید صنعتی هم برسند بازهم نیاز ما را برآورده نمی‌کنند به علاوه آنکه تولید چند واکسن یک سرمایه گذاری خوب صادراتی هم خواهد بود. دولت هم که می‌خواهد از خارجی‌ها بخرد، خب از شرکت ایرانی خرید می‌کند. مسئله مهم این است که روند باید سرعت گیرد.

قاضی زاده هاشمی درباره انتخابات نظام پزشکی و وظایف تیم جدید این سازمان،  تاکید کرد:  نظام پزشکی سازمانی صنفی است که وظایفش طبق قانون مشخص است و باید در همان حیطه عمل کند.

وی در خاتمه درباره تیم جدید وزارت بهداشت در دولت سیزدهم، تصریح کرد: اولین اولویت دولت جدید و بویژه وزارت بهداشت، مدیریت کرونا است چون کرونا کل ساختار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... را در کشور تحت تاثیر قرار داده است و مهم ترین کار باید کنترل کرونا و سپس ارتقای کمی و کیفی خدمات بهداشتی درمانی و کاهش هزینه‌ها باشد./ایسنا

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟