ورود تعداد قابل توجهی واکسن کرونا به ایران طی هفته آینده

واکسن کرونا جزو نیازهای ضروری این روزهای مردم دنیاست. چندی است روند تزریق واکسن کرونا به افراد در کشورمان مورد انتقاد قرار گرفته است. وزیر بهداشت اعلام کرده است که هفته آینده تعداد قابل توجهی واکسن کرونا به کشور وارد می شود. واکسن کرونا به افراد با اولویت تعیین شده تزریق می شود.

به گزارش رکنا، سعید نمکی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تزریق واکسن ایرانی کرونا از دیروز در بسیاری از نقاط کشور به ویژه در استان‌های جنوبی و سیستان و بلوچستان آغاز شده است اظهار داشت: همزمان نیز واکسن‌هایی که از خارج از کشور خریداری شده بود با تاخیر وارد ایران شده و در هفته آینده نیز تعداد قابل توجهی خواهد آمد و همچنین تیم‌های مفصلی برای تزریق واکسن در کشور راه‌اندازی شده است.

وی گفت: امید است با توجه به تعدد تیم‌ها در ایستگاه‌ها و محل‌های مختلف تدارک دیده شده، این واکسیناسیون انجام شود و در این راستا تنها در تهران 92 مرکز برای تزریق واکسن کرونا تدارک دیده شده اما از مردم خواهشمند است که پس از اینکه از طریق پیامک دعوت، از آنها خواسته شد به محل‌های تزریق واکسن مراجعه کنند تا نظم مجموعه حفظ شود و به هم نخورد.

وزیر بهداشت و درمان تاکید کرد: خوشبختانه واکسن کرونا به اندازه کافی در هفته آینده خواهد رسید و قرار است که روزانه بیش از 500 هزار تزریق در روز  انجام و در زمان کوتاهی جمعیت هدفی که با تاخیر به علت بدعهدی تامین کنندگان تحریم در ماه‌های گذشته نتوانسته‌اند واکسینه شوند، با حضور واکسن داخلی و واکسن وارداتی در گروه‌های بالای 60 سال و یا کسانی که دچار بیماری صعب العلاج و خاص دارند واکسینه شوند و سپس به سراغ گروه‌های هدف دیگری که در سند ملی واکسیناسیون آمده است، برویم.
 
نمکی گفت: هم اکنون در برخی استان‌های جنوبی مانند سیستان و بلوچستان، واکسیناسیون افراد بالای 50 سال آغاز و واکسن نیز به اندازه کافی به آنها ارسال شده و در استان آذربایجان غربی به لحاظ مرزی بودن نیز همین فرمول و الگو اجرا می شود.
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟