قیمت آجر نما و مقایسه انواع آجر نسوز نما در 1401

اگر در مراحل پایانی ساخت یا بازسازی خانه خود باشید حتما به دنبال گزینه‌ای مناسب برای نمای آن می‌گردید. آجر نما قطعا یکی از زیباترین مصالحی است که پیش روی خود دارید. اما باید بدانید که نمای ساختمان، حتی نمای داخلی، از پراستهلاک‌ترین قسمت‌های آن است. بنابراین باید آجر نمایی که برای آن انتخاب می‌کنید حتما از کیفیت لازم برخوردار باشد.

چطور می‌توان درجه کیفیت یک آجر نما را تشخیص داد و محصول با کیفیتی خریداری کرد؟ این سؤال، موضوع اصلی این مقاله است؛ اما در کنار آن به سؤالات شما در خصوص انواع آجر نما، تفاوت‌های آن‌ها و نیز قیمت آجر نما پاسخ می‌دهیم. در پایان این مقاله می‌توانید تصمیم خود را برای خرید یکی از انواع آجر نما و البته با کیفیت مرغوب آن، قطعی کنید.

بهترین آجر برای نمای ساختمان چیست؟

چه در اینترنت و چه در بازار با برندها و انواع مختلفی از آجر نما روبه‌رو می‌شوید که تشخیص کیفیت آن‌ها در نگاه اول، دشوار است. برای این منظور باید از فروشنده یا تولیدکننده در خصوص موارد زیر سؤال کرده و از آن‌ها ضمانت بگیرید:

  • مقاومت آجر در برابر آتش‌سوزی و تغییرات دمایی
  • مقاومت آجر در برابر فشارهایی که به‌واسطه نشست ساختمان یا دیگر عوامل ایجاد می‌شوند
  • مقاومت آجر در برابر ضربات به‌ویژه ضرباتی که خودروها می‌توانند سهوا وارد کنند
  • مقاومت رنگ آجر در برابر نور خورشید
  • مقاومت سایشی بالا در برابر عوامل جوی مانند باد، باران و آلودگی هوا
  • جذب آب بسیار اندک
  • قابلیت ضد شوره
  • عدم استفاده از نمک و مواد شیمایی مضر در تولید

تشخیص کیفیت آجر

تشخیص اینکه یک آجر نما کیفیت مطلوبی دارد برای افراد ناآشنا با این صنعت، دشوار است. بااین‌حال، برخی تکنیک‌های زیر می‌توانند مفید باشند:

  • دو آجر را برهم بزنید. باید صدایی زنگ‌دار از این برخورد حاصل شود که نشان‌دهنده پخت مناسب آجر است.
  • به‌طورکلی آجرهای خاک‌سنگ از خاک رس، مقاومت بهتری در برابر فشار، ضربه و سایش دارند.
  • آجر نمای خاک‌سنگ را خیس کرده و سپس روی آن یک بار با سنباده نرم بکشید. آجرهای مرغوب تنها یک لایه نازک از خود را از دست داده و دانه‌های خاک‌سنگ از آن‌ها بیرون می‌آیند.
  • ظاهر آجرها را بررسی کنید. همه آن‌ها باید ازنظر حجم، اندازه، شدت رنگ و زوایا یکسان باشند. آن‌ها همچنین نباید شکستگی، سوراخ، تاب یا ترک داشته باشند.
  • برای تست جذب آب آجر ابتدا آن را وزن کرده و سپس ۲۴ ساعت در آب بگذارید. وزن اضافه‌شده نباید از ۱۰ درصد وزن آجر بیشتر باشد.

برند آجر نما

با وجود همه شاخص‌ها و تکنیک‌های کیفیت‌سنجی گفته‌شده، مطمئن‌ترین راه‌کار برای خرید آجرنمای مرغوب خرید از برندهای شناخته‌شده در این زمینه است.

"گروه صنعتی آجر گستر امیران با نماد تجاری امیران نما از سال 1388 اقدام به گسترش فعالیت خود نموده است و در ادامه، سایت امیران نما را در راستای شفاف‌سازی قیمت آجر نما تاسیس کرد. هدف شرکت آجر گستر امیران تامین گسترده و سریع محصولاتی همچون آجر نسوز، آجر قزاقی، دکوراتیو، رسی، چرم، طرح چوب، رستیک، کف و آجر لفتون و کوره است؛ که در انواع آجرهای نما و صنعتی تولید و عرضه می‌گردد."

نمونه پروژه طراحی نمای ساختمان با آجر نسوز انگلیسی نما + قیمت آجر نما نسوز در سال 1401

 

انواع آجر نسوز نما کدام است؟

با در نظر گرفتن شاخص‌های کیفی مطرح‌شده در بخش قبلی و در نظر گرفتن برندهای شناخته‌شده به همراه قیمت آجر نسوز که برای نما مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توانید از میان محصولات متنوع، آجر مناسب برای نمای خارجی یا داخلی ساختمان خود را انتخاب کنید. انواع آجرنما عبارت‌اند از:

  • آجر نمای نسوز: از خاک چینی (رنگ قهوه‌ای) یا کائولن (رنگ سفید) تهیه می‌شود. خاک چینی حاوی مقادیری سیلیس و آلومینیوم است که سبب تغییر رنگ آجر نسوز از سفید به طیف رنگی قرمز، قهوه‌ای و غیره می‌شود. آجر نسوز قهوه‌ای با مقاومت حرارتی بالا، یکی از بهترین گزینه‌ها برای نما محسوب می‌شود که می‌توانید جهت دریافت قیمت آجر نسوز کلیک نمایید. انواع دیگر این آجر نیز شامل آنتیک یا دکوراتیو، پلاک، صخره‌ای با ظاهرهای متفاوت است.
  • آجر رستیک: در طرح و رنگ طبیعی چوب یا سنگ تولید شده و یکی از زیباترین انواع آجر نما برای نمای داخلی ساختمان است. ظاهر این آجر با استفاده از تکنیک سندبلاست، دانه‌دانه و زبر است.
  • آجر رسی: از خاک رس تهیه شده و عمدتا در طیف رنگی این ماده است. هرچه حرارت پخت بیشتر باشد، استحکام این آجر نیز بیشتر می‌شود.
  • آجر طرح چرم: با درصد جذب آب کمتر از پنج درصد، مقاومت حرارتی بالا و زیبایی ظاهری مناسب، یکی از بهترین گزینه‌ها برای نما محسوب می‌شود.
  • آجر کف: از مقاوم‌ترین انواع آجر در برابر فشار و ضربه است و بهترین گزینه برای کف ساختمان محسوب می‌شود.
  • آجر نما چوب: در طرح و رنگ چوب تولید می‌شود و برای بیرون و داخل ساختمان مناسب است.
  • آجر لفتون: در طیف رنگی قهوه‌ای و قرمز تولید می‌شود و با جذب آب بسیار پایین و وزن سبک، یک گزینه عالی برای تیغه‌ها و ستون‌های ساختمان است.
  • آجر قزاقی: از یا کیفیت‌ترین و مقاوم‌ترین آجرها در برابر تغییرات دمایی و شوره است و تنوع رنگی بالایی دارد.
  • آجر نما شیل: از خاک آسیاب‌شده سنگ شیل تولید شده و نسبت به آجرهای رسی، جذب آب بسیار کمتر و مقاومت بیشتری در برابر فشار و ضربه دارد.

تفاوت آجر قزاقی با آجر نسوز در چیست؟

از میان آجرهای گفته‌شده، دو آجر قزاقی و نسوز، شباهت‌های بسیاری به هم دارند که سبب می‌شود بسیاری از افراد در تشخیص آن‌ها دچار مشکل شوند. در این بخش، موارد تفاوت این دو را بررسی می‌کنیم.

اول از همه اینکه آجر قزاقی از خاک رس معمول ساخته می‌شود؛ اما ماده اصلی آجر نسوز، خاک نسوز است. همین امر، سبب افزایش مقاومت آجر نسوز در برابر حرارت و فشار، نسبت به آجر قزاقی می‌شود. استفاده از مصالح متفاوت، سبب اختلاف ظاهری و قیمتی دو آجر نیز شده است. به‌طوری‌که آجرهای قزاقی، بیشتر ظاهری سنتی دارند؛ اما آجرهای نسوز، بیشتر مدرن و امروزی هستند، همچنین از لحاظ قیمت نیز، قیمت آجر قزاقی نسبت به آجر نسوز به دلایل نوع خاک مورد استفاده، دمای پخت و نحوه تولید ارزان‌تر است.

نکته مهم دیگر این است که آجر قزاقی، تنوع رنگی کمی دارد که به چهار رنگ ابلق، زرد قرمز و گلبهی محدود می‌شود؛ اما آجر نسوز در رنگ‌های متنوعی مانند پرتقالی، زرشکی، مشکی و قهوه‌ای نیز تولید می‌شود. این موارد اختلاف، سبب تفاوت در کاربردهای این دو نیز شده است.

قیمت آجر نما در سال ۱۴۰۱

عوامل متعددی بر قیمت آجر نما اثرگذار هستند. مهم‌ترین این عوامل، مسلما مواد اولیه و در درجه بعدی، فرایند تولید به شمار می‌روند. مواد اولیه در تولید آجرنسوز، خاک رس، انواع فلزات و خاک‌سنگ هستند. در کنار قیمت مواد اولیه عوامل زیر نیز بر قیمت آجر نما اثرگذار هستند:

  • قیمت ارز
  • تقاضا در بازار مسکن
  • تقاضای دیگر بازارها با مواد اولیه تولید آجر نما
  • وضعیت سیاسی و اقتصادی کشورهای تولیدکننده مواد اولیه
  • قیمت نفت و سوخت
  • هزینه‌های نیروی انسانی

بهترین قیمت آجر نسوز نما در سال 1401 که توسط کارخانه در تهران تولید شده است.

تمامی این هزینه‌ها و عوامل در سال جاری به‌گونه‌ای رقم خورده‌اند که قیمت آجر نما نیز افزایش یافته است.

جمع بندی

چه سبک‌های سنتی و قدیمی و چه سبک‌های مدرن را برای نما یا دکوراسیون داخلی ساختمان خود بپسندید، آجر نما یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های شما خواهد بود. این محصول در رنگ‌ها و حتی طرح‌های متنوعی تولیدشده و بعد و بافتی جدید به دیوارهای شما می‌دهد. برای خرید آجر نمای باکیفیت باید علاوه بر توجه به ویژگی‌های فنی و ظاهری، خرید از برندهای معتبر را نیز در نظر داشته باشید.

در سال‌های اخیر، قیمت آجر نما با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، سوخت، ارز و دستمزد نیروی انسانی افزایش چشم‌گیری داشته است. بااین‌حال، توصیه می‌شود همچنان، این فاکتور را در برابر کیفیت، نوع مناسب آجر نما و زیبایی ظاهری در درجات بعدی اهمیت در انتخاب خود قرار داده و به بهانه صرفه‌جویی در هزینه، هزینه‌های تعمیر در آینده نزدیک را بر خود تحمیل نکنید.

همچنین می‌توانید در صورت لازم به دریافت توضیحات بیشتر و دریافت مشاوره جهت طراحی نما ساختمان خود، با مشاوران و کارشناسان فروش شرکت امیران نما از طریق پل‌های ارتباطی زیر، ارتباط برقرار نمایید.

تلفن تماس: 49015-021

آدرس وب سایت امیران نما: https://amirannama.com/

آدرس دفتر مرکزی فروش: تهران، انتهای اشرفی اصفهانی, بلوار سیمون بولیوار، خیابان فکوری، پلاک 40، طبقه دوم

 

کدخبر: 822388 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟