خواص طبی و فواید آتشدان

آتشدان و میز آتشدان امروزه کاربرد فراوانی دارند.پس از گذشت چندین هزار سال از زندگی انسان ها و کشفیات و اختراعات فراوان که توسط انسان ها صورت گرفته است ، هنوز هم مهم ترین کشف انسان آتش می باشد . کشف آتش توسط انسان مهمترین ابداع بشر می باشد که بیشترین تاثیر را در رشد و پیشرفت تکنولوژی و صنعت داشته است . آتش اصلی‌ترین ماده برای پیشرفت انسان می باشد که همواره در طول تاریخ تاثیر بسزایی در تمام اقدامات بشر داشته است . آتش می تواند بسیار مخرب و ویرانگر باشد و هر چیزی را به نابودی بکشد در عین حال می‌تواند باعث تولید و به وجود آمدن طرح های جدیدی باشد . همانند هر محصول دیگری می تواند دارای کاربردهای منفی و مثبت باشد و مانند شمشیری دو لبه هم می تواند برای انسان مفید باشد و هم بسیار مخرب .

image_8c857fc5bdeacb4ed213948b8bf07710ab716501

اما چه بخواهیم و چه نخواهیم همه ما در زندگی روزمره به روش های مختلف با آتش در ارتباط هستیم از مزایای متنوع آن استفاده می‌کنیم . آتش یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی امروزی میباشد که در تمام زمینه ها بدون هیچ محدودیتی مورد استفاده قرار می گیرد . اگر بخواهیم در مورد فواید آتش صحبت کنیم می توانیم چندین کتاب در مورد آن بنویسیم و باز هم مطالبی ناگفته باقی می ماند . همه شما به بسیاری از فواید آتش آگاهی دارید و از بسیاری از فواید آن استفاده کرده‌اید . از همین جهت بیان آن‌ها یک تکرار بی مورد می باشد .امروزه برای روشن کردن آتش و استفاده از آن نیاز به یک آتشدان وجود دارد.

اما آتش دارای فواید زیادی می باشد که بسیاری از آنها هنوز بر ما پوشیده می باشد و با پیشرفت علم هر روز با مزیت تازه ای از آتش آشنا می شویم . اکثر ما فواید آتش را محدود به صنعت و همچنین مصارف پخت و پز و گرمایش می دانیم و از سایر جنبه های آن آگاهی زیادی نداریم . اما در این مطلب سعی می‌کنیم تا شما را با یکی از فواید آتش که شاید بیشتر افراد نسبت به آن شناخت کمتری دارند آشنا کنیم . آتش دارای فواید طبیعی زیادی می باشد که دانستن آن ها می تواند بسیار مفید باشد .

image_e343baf16287bae3191dcbf71b8675c4407c5e9b

تنظیم فشار خون با آتشدان

شاید در نگاه اول هیچ رابطه‌ای بین آتش و فشار خون وجود نداشته باشد و شما نتوانید هیچ نقطه اشتراکی بین این دو پیدا کنید. اما طبق آخرین تحقیقات دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که تماشای آتش و به خصوص آتش هیزم و جرقه هایی که از آن تولید می شود تاثیر بسزایی در کاهش فشار خون دارد . دانشمندان و پزشکان فشار خون افراد مختلف را قبل و بعد از تماشای آتش اندازه گرفته اند و متوجه تغییر محسوسی در فشار خون آنها شده اند . تماشای آتش باعث به وجود آمدن آرامش دل نشینی می شود که همین آرامش باعث کاهش فشار خون میشود .

اگر این امکان برای شما وجود دارد که روزانه به مدت چند دقیقه در کنار یک آتش بنشینید و شعله ها و گرمای آن لذت ببرید ، پیشنهاد می کنیم که حتما این کار را انجام دهید . اگر در فواصل زمانی منظم به طور مثال هر چند روز یکبار زمانی را برای استراحت و نشستن در کنار آتش اختصاص دهید ، علاوه بر احساس لذت و آرامش باعث تنظیم فشارخون شما می شود . افراد زیادی در جامعه امروزی وجود دارند که به دلیل فشارهای کاری و شرایط زندگی از مشکل فشار خون رنج می برند . داروهای مختلفی برای این بیماری وجود دارد که هر کدام دارای عوارضی هستند و در برخی مواقع عوارض آنها بسیار خطرناک تر از فشار خون می باشد . اما آتش علاوه بر این که تأثیر زیادی در تنظیم فشار خون دارد هیچ گونه عوارضی ندارد و شما به راحتی می توانید حتی برای مدت طولانی از آن استفاده کنید بدون اینکه نگرانی در مورد عوارض آن داشته باشید .

 

 

آتش یک داروی آرامبخش طبیعی

بسیاری از ما زمانی که در کنار یک آتش نشینم و به آن خیره می شویم دچار احساس آرامش می شویم که بسیار لذت بخش و شیرین است . اما کمتر کسی به این نکته توجه کرده است که چرا هنگام نشستن در کنار آتش و تماشای آن احساس آرامش می کنیم . دلایل به وجود آمدن این احساس کاملاً علمی می باشد که دانشمندان در طی آزمایشات مختلف آن را اثبات کرده اند . تماشای شعله و گوش دادن به صدای آتش و ترک خوردن چوب و جرقه هایی که از آن به وجود می آید و همچنین بوی به خصوص آتش ، باعث ایجاد فعل و انفعالات شیمیایی در بدن می شود که نتیجه آن ایجاد احساس آرامش می باشد .

منبع:فروشگان اینترنتی تجهیزات فضای باز ویلاسازه

 

کدخبر: 734157 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟