مراحل خرید خانه در ترکیه؛ از تصمیم تا امضا زیر اسناد خرید ویلا در استانبول

مراحل خرید خانه در ترکیه؛ از تصمیم تا امضا زیر اسناد خرید ویلا در استانبول

انجام معامله و خرید خانه، حتی اگر قصد انجام آن را در ایران هم داشته باشید، باز هم با برخی نگرانی‌ها و مخاطرات همراه است. وجود تردید پیش از نهایی کردن یک خرید، کاملاً عادی و نرمال است. اما برای خرید خانه در ترکیه یا هر کشور خارجی دیگری، قطعاً نگرانی‌های متقاضیان بیشتر هم خواهد شد.

  • ترس از کلاهبرداری و از دست دادن سرمایه
  • وجود تفاوت در قوانین و سیستم اداری ترکیه
  • نگرانی در مورد محدودیت قانونی اتباع خارجی برای خرید ویلا در استانبول
  • تفاوت در زبان حقوقی اسناد
  • حس استیصال ناشی از نبود کنترل بر روی پروسه خرید ویلا در استانبول

این‌ها برجسته‌ترین عواملی هستند که منجر به نگرانی بیشتر متقاضیان خواهند شد. اما آیا راهی برای از بین بردن این نگرانی‌ها وجود ندارد؟ قطعاً وجود دارد؛ آگاهی، شناخت و تجربه، برای غلبه بر این قسم نگرانی‌ها، قطعاً مؤثر خواهد بود. به همین خاطر اینجا هستیم تا اطلاعاتی کلیدی را در مورد مراحل خرید ویلا در استانبول، در اختیار شما همراهان گرامی قرار دهیم.

پیش از هر چیز؛ در مراحل خرید خانه در ترکیه، به یک همراه خوب نیاز دارید

آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، صرفاً مروری اجمالی بر مراحل خرید خانه در ترکیه است. با مطالعه این مراحل و کسب اطلاع در مورد آن‌ها، قطعاً بخش مهمی از نگرانی‌ها و تردیدهای شما از بین خواهد رفت. اما این بدان معنی نیست که تمام امور الزامی برای خرید ویلا در استانبول را آموخته‌اید. نه تنها برای خرید خانه در ترکیه، بلکه هر نوع معامله دیگری در هر نقطه از جهان، در معرض خطر کلاهبرداری و موانع حقوقی قرار دارد. با این وجود بسیار مهم است که از تجربیات و دانش یک فرد مطلع در این زمینه استفاده کنید. افراد متعهد و صاحب اعتباری که دانش و تجربه کافی در مورد موضوعات حقوقی کشور ترکیه دارند، می‌توانند شما را از خطر وقوع کلاهبرداری دور نگه دارند. در کنار این قطعاً به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک شایانی می‌کنند. پس پیش از هر چیز بهتر است بدانید که مشاوره و همراهی افراد آگاه نسبت به ساختار حقوقی ترکیه، برای خرید خانه در استانبول الزامی است.

خرید خانه در ترکیه، اگر با آگاهی کامل همراه باشد، بدون تردید هیچ ریسک و خطری برای سرمایه شما ندارد

گام صفر؛ آیا ایرانیان محدودیت یا منعی برای خرید خانه در ترکیه دارند؟

از آن جهت نام این بخش را گام صفر نهادیم که معتقدیم پیش از آغاز هر حرکتی، باید برخی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های متقاضیان خرید خانه در ترکیه را برطرف کرد. یکی از نگرانی‌های اصلی در مورد قوانین و قواعد حقوقی است که در مورد اتباع ایرانی وجود دارد. واقعیت این است که ایرانیان، هیچ محدودیت خاصی برای خرید ملک در ترکیه نداشته و مانند اتباع بسیاری دیگر از کشورها، شرایط خاصی برای آن‌ها تعریف نشده است. تمام اتباع کشورهای نرمال، مجموعاً تا سقف 300 هزار متر مربع، امکان خرید ملک در ترکیه را دارند؛ که خرید خانه در ترکیه نیز شامل همین قاعده خواهد شد.

گام اول؛ انجام تحقیقات الزامی برای خرید خانه در ترکیه

اولین گام برای خرید خانه در ترکیه، مانند هر جای دیگری، انجام تحقیقات کامل است. اگر خرید ویلا در استانبول را مدنظر دارید، باید محله و منطقه مناسب را با استفاده از مشاوره افراد مطلع پیدا کنید. فراموش نکنید که خوبی یا بدی یک منطقه یا ناحیه، تا حدی زیادی وابسته به انتظارات شماست. هیچ امر مطلق و قطعی در این مورد وجود ندارد. اما از سوی دیگر اگر صرفاً خرید خانه در ترکیه را مدنظر دارید و همچنان شهر خاصی را انتخاب نکرده‌اید، ممکن است تحقیقات شما سخت و طولانی‌تر باشد. چون باید پیش از تعیین محله و منطقه، باید در مورد شهر تصمیم بگیرید.

گام دوم؛ یافتن ایجنت مناسب برای خرید ویلا در استانبول

ایجنت‌ها و مشاورین املاک در پروسه خرید خانه در استانبول، نقش مؤثری دارند. آن‌ها در عمل رابط بین شما و بازار مسکن این کشور هستند. پس باید حتماً با تحقیق کافی و بررسی سوابق آن‌ها، بهترین گزینه را انتخاب کنید. سایت‌ها و افراد متعددی می‌توانند نقش ایجنت شما برای خرید خانه را ایفا کنند اما قطعاً همه آن‌ها گزینه‌های خوبی نیستند. بهتر است از ایجنت‌هایی کمک بگیرید که تجربه کار با ایرانیان را دارند و نیازها و انتظارات شما را بهتر درک می‌کنند.

گام سوم؛ ارتباط مؤثر و منطقی با ایجنتی که انتخاب می‌کنید

در این گام باید بتوانید به طور کامل ایجنت انتخابی را در مورد معیارهای خود برای خرید خانه در ترکیه توجیه کنید. یکی از چند کلید موفقیت در این مسیر، رسیدن به یک دیدگاه مشترک با ایجنت‌هاست. آن‌ها باید بتوانند ذهنیت شما را کامل درک کنند. در بخش پیشین هم به این موضوع پرداختیم اما اهمیت بالای آن ما را به تأکید مجدد واداشت.

گام چهارم؛ بهتر است به ترکیه مسافرت کنید

برداشتن این گام، به سطح اعتماد شما نسبت به ایجنت انتخاب‌شده بستگی دارد. اگر احساس می‌کنید ایجنت شما ممکن است درگیر نگاه غلطی نسبت به ملک شده، معیارهای شما را به خوبی درک نکرده یا مثلاً تعمداً قصد گول زدن شما را دارد، بهتر به منظور آماده‌سازی پیش‌نیازها، خودتان به ترکیه سفر کنید. کمک گرفتن از یک وکیل معتمد را در این مراحل فراموش نکنید.

خرید خانه در ترکیه

با خرید ویلا در استانبول، در کنار آرامش و رفاهی مثال زدنی، به تسهیلات متعددی نیز دسترسی دارید

گام پنجم؛ اگر به ترکیه سفر کردید، از تورهای بازدید املاک استفاده کنید

در کشور ترکیه برگزاری تورهای املاک یا به عبارتی (Property inspection trip) امری کاملاً نرمال است. در این تورها به طور مثال متقاضیان خرید ویلا در استانبول را طی چند روز در این شهر به گردش برده و به طور دقیق و با جزئیات، کیس‌های موجود را به آن‌ها معرفی می‌کنند. این تورها می‌توانند تصمیم‌گیری را برای شما ساده‌تر کنند.

گام ششم؛ کلیات وضعیت ملک را بسنجید

در گام ششم از مراحل خرید خانه در ترکیه، نوبت به سنجش وضعیت می‌رسد. در این بخش باید آمیزه‌ای از نظرات ایجنت و وکیل خود را مدنظر قرار دهید. ایجنت‌ها می‌توانند در مورد قیمت کیس‌ها و شرایط آن‌ها به شما مشاوره دهند و وکلای آگاه به قوانین ترکیه نیز می‌توانند به شما در مورد نبود موانع اطمینان دهند.

گام هفتم؛ با صاحب ملک مذاکره و قیمت را فریز کنید

پس از نهایی شدن تصمیم و استفاده از مشاوره‌های افراد معتمد، باید قیمت را با فروشنده نهایی کنید. در این مرحله اصطلاحاً قیمت را فریز یا نهایی می‌کند. این باعث می‌شود تا در مراحل تنظیم سند و رسیدن به مرحله امضا، نظر فروشنده تغییر نکند. از مشاوره وکیل خود برای نحوه فریز کردن قیمت‌ها و تضمین توافق ابتدایی کسب مشاوره کنید.

خرید خانه در ترکیه

یافتن کیس مناسب کار سختی نیست؛ این یافتن کیس مطمئن است که به حساسیت بالایی نیاز دارد

گام هشتم؛ می‌توانید به شخص دیگری وکالت اعطا کنید

در نظر داشته باشید که اگر برای اقامت طولانی‌مدت در ترکیه شرایط مهیا نیست، می‌توانید به شخص دیگری برای نهایی کردن معامله خرید خانه در ترکیه، وکالت اعطا کنید. این یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین گام‌ها در پروسه خرید خانه در ترکیه است. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان نباید به افرادی غیر از وکلای صاحب اعتبار و امین فعال در کشور ترکیه، برای اعطای وکالت، رجوع کنید. تنها وکلایی که مجوز لازم برای این کار را داشته و می‌توانند به طور قانونی در قبال شما پاسخگو باشند، باید برای اعطای وکالت خرید خانه در ترکیه انتخاب شوند.

گام نهم؛ یک بررسی نهایی و تأیید وضعیت ملک خریداری‌شده

در این مرحله از خرید خانه در ترکیه، پس از تکمیل شدن مستندات مربوط به انجام معامله، نهایی شدن آن به تقریباً چهار هفته زمان نیاز دارد. الزامی است که در این مدت، شخصی که از سوی شما وکالت دارد، تمام ابعاد مختلف وضعیت ملک را بررسی کند؛ از وضعیت قبوض خدماتی تا شرایط فیزیکی خانه خریداری‌شده. تنها در طول این مدت، تحت شرایط خاصی مجاز به فسخ معامله هستید؛ آن هم صرفاً با مشاوره یک وکیل خبره در امر خرید خانه در ترکیه.

خرید خانه در ترکیه

برای رسیدن به امضای نهایی خرید ویلا در استانبول، بدون تردید به همراهی یک وکیل توانمند و متعهد نیاز دارید

گام دهم؛ گام نهایی در مسیر خرید خانه در ترکیه

در نهایت پس از سپری شدن چیزی حدود چهار هفته از زمان امضای اسناد از سوی وکیل، خرید خانه در ترکیه، به مرحله نهایی خود می‌رسد. در این مرحله در صورت صحت تمام مراحل، شما سند قانونی ملک را به شکل ثبت‌شده در سامانه‌های نظارتی ترکیه، تحویل می‌گیرید. این سند در ترکی اصطلاحاً (TAPU) نام دارد و ثبت نام شما در آن، به معنی اتمام پروسه خرید خانه در ترکیه است.

کدخبر: 716623 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟