مصرف گاز در قزوین به ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب رسید

به گزارش رکنا ازقزوین،  علی حجتی پور افزود: در قالب این طرح به واحدهای اداری، عمومی و تجاری پرمصرف اخطار داده می شود و در صورت بی توجهی گاز این واحدها تا تعهد مدیر به شکل موقت قطع می شود.

وی اظهار داشت: همزمان با بارش برف و برودت هوا و افزایش مصرف گاز روز گذشته ۱۰۴ مورد بازرسی از اماکن عمومی و اداری به عمل آمد که منجر به چهار مورد اخطار و همچنین قطعی موقت گاز سه واحد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: در شرایط فعلی موتورخانه دستگاه های اجرایی باید روی درجه ۱۰ تا ۱۵ قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با بیان اینکه در شرایط خاص و کاهش دمای شدید هوا اولویت تامین گاز با منازل مردم است و در گازرسانی به واحدهای تجاری و صنعتی محدودیت برقرار می شود،اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به ۷۰ درصد مصرف گاز مربوط به مشترکان خانگی است.

وی خاطرنشان کرد: دمای مناسب به منظور مدیریت مطلوب توزیع گاز برای منازل مسکونی بین ۱۸ تا ۲۱ درجه و فضاهای اداری، تجاری و بانک ها نیز حداکثر ۱۸ درجه است.

حجتی پور اظهار داشت: با هر درجه کاهش دما در پی کم کردن درجه وسایل گرمایشی حدود ۶ درصد در مصرف گاز صرفه جویی می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ فقره بازرسی از مراکز اداری و عمومی قزوین شامل ادارات، نهادها، بانک ها و اماکن عمومی و تجاری در طرح پایش مصرف گاز انجام شده است.

images

جریان گاز خانگی در سراسر استان قزوین بدون افت فشار است

مدیرعامل شرکت گاز قزوین گفت: جریان گاز بخش خانگی در سراسر استان برقرار بوده و تاکنون کاهش فشاری نیز در این زمینه نداشته ایم.

علی حجتی پور افزود: این در حالی است که شهروندان استان بایستی مصرف بهینه از گاز را جدی بگیرند و این نعمت خدادادی را بیهوده مصرف نکنند.

به گفته وی، در حال حاضر محدودیت مصرف گاز برای بخش صنعت، به جز واحدهای تولید دارویی و غذایی در سطح استان اعمال می شود و با هماهنگی های صورت گرفته این شرکت با پخش فرآورده های نفتی استان، اعمال محدودیت ها برای جایگاه های عرضه گاز خودرو (سی ان جی) نیز به عمل آمده است.

حجتی پور تصریح کرد: با توجه به تعطیلی ادارات و مدارس، میزان مصرف گاز استان در شبانه روز گذشته بالغ بر ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب بود که این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته، هفت درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اضافه کرد: هر چند در حال حاضر قطعی گاز در شهرها و روستاهای این استان را نداریم اما از شهروندان درخواست داریم تا با کاهش حداقل یک درجه از دمای محل کار و زندگی خود در تداوم پایداری گاز استان و کشور این شرکت را یاری کنند.

منبع : روابط عمومی شرکت گاز

لیلا بیگدلی /قزوین

کدخبر: 861404 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟