استان قزوین در ردیف سه استان پر مصرف گاز است

به گزارش رکنا ازقزوین، حجتی پور افزود: با توجه به تداوم سرمای هوا در همه اقصی نقاط کشور شاهد افزایش مصرف گاز هستیم و بر این اساس در شبانه روز گذشته  میزان مصرف گاز در استان به ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب رسید.

وی افزود:مصرف گاز در استان قزوین بایستی حداقل یک میلیون متر مکعب کاهش یابد تا به دستورالعمل‌های ابلاغی دولت برسیم.

حجتی پور یادآورشد: استان قزوین در بخش خانگی، رکورد دار مصرف گاز است اما خوشبختانه الگوی مصرف در بخش اداری و تجاری رعایت می‌شود.

5704990

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین تصریح کرد: مشترکان بخش خانگی ۶۷ درصد گاز مصرف کردند و استان قزوین در مصرف گاز در ردیف سه استان پر مصرف قرار دارد.

حجتی پور بیان کرد: مصرف گاز در بخش خانگی بسیار بالا رفته و مشترکان خانگی باید نسبت به اصلاح الگوی مصرف اقدام کنند تا با قطع گاز و کمبود این سوخت مواجه نشویم که در این راستا تمامی استخر‌ها تا اطلاع ثانوی برای کنترل مصرف تعطیل شده است. 

مدیرعامل شرکت گاز استان اظهار داشت: خوشبختانه در استان قزوین افت فشار گاز نداریم و با کنترل مصرف می توانیم شاهد پایداری شبکه گاز در کشور باشیم.

 این مسئول گفت: دستگاههای اجرایی یک ساعت قبل از شروع کار باید سیستم‌های گرمایش را روشن کرده و یک ساعت مانده به پایان کار سیستم‌های گرمایشی را خاموش کنند.

منبع: روابط عمومی شرکت گاز

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 861130 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟