برج‌های دوقلوی شهرکردسرمایه شهرداری هستند و باید حفظ شوند

به گزارش رکنا از شهرکرد،  محمدتقی جاپلقی  شهردار شهرکرد : مردم بدانند که  شهردار برنامه نویس نیست بلکه مجری برنامه های از پیش تعیین شده به صورت بلند مدت و با در نظر گرفتن افق پیشرفت آینده که تعریف شده ، می باشد و قرار نیست هر مسئولی در مدت خدمت خود یک برنامه‌ای را دنبال کند و سپس مسئول جایگزین دیگر برنامه متفاوتی را پیش ببرد بلکه باید بر اساس افق و چشم انداز شهری  اجرا شود ، برنامه را باید گروه مشاورین متخصص تهیه کنند  و یک نفر مدیریت کند.

شهردار شهرکرد در مورد رابطه مسئولین با رسانه‌ها گفت:چرا  خانه مطبوعات نباید  در بودجه دولت ردیف اعتباری داشته باشد در صورتیکه خبرنگاران در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی کرده اند و مسئولین باید در کنار رسانه‌ها باشند و اگر مسئولی از اصحاب رسانه دوری می‌کند به دلیل عدم صلاحیت او می باشد نزدیکی مسئولان و رسانه باعث  شفاف‌سازی خدمات برای مردم می‌شود.

وی افزود:  سیمای شهر بسیار با اهمیت است و تابلوها و کیوسک‌های ناهمگون بسیار زیادی در شهر وجود دارد که باید  تمامی کیوسک‌های سطح شهر  جمع آوری شوند و کیوسک‌های متحد الشکل به صورت اقساطی جایگزین شوند.

جاپلقی گفت :  استراتژی و چشم‌انداز توسعه 20 ساله شهرکرد در حال  تدوین می‌باشد گرچه در طول زمان ممکن است تغییراتی در آن ایجاد  شود و چون نگاه برنامه ریز مهم می باشد در این سند چشم انداز 20 ساله شهر از نظر صاحب‌نظران و نخبگان حتماً استفاده می‌شود.

وی افزود : برج‌های دوقلو سرمایه شهرداری هستند که باید حفظ شوند، بنابراین برنامه این است که به احداث ۱۳ طبقه اکتفا شود و در این صورت تهدید برج‌های دوقلو به فرصتی تبدیل خواهد شد، ضمن اینکه زمینی در ضلع غربی برج‌ها خریداری و تملک شده تا از بار ترافیکی این محدوده کاسته شود.

شهردار شهرکرد تصریح نمود که با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جلسه ای با  موضوع برج‌های دوقلو مورد بررسی قرار گرفت و در این جلسه پیشنهاد دادیم  که زمین ساختمان شورای اسلامی شهرکرد به‌صورت مشارکتی برای احداث یک ساختمان که نمایانگر اصالت شهرکرد باشد، جهت استقرار شورای اسلامی شهر در دستور کار قرار گیرد و همچنین اختصاص زمین ۲۸ هزار متری در منطقه منظریه برای ساخت و ساز مشارکتی در قالب نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گیرد .

وی افزود : برای انجام عملیات شهری بزرگترین عامل نگاه و فرهنگ مردم  می باشد و بنده مایل هستم که شهری بدون مانع و سرعت گیر ایجاد شود و مردم  فرهنگ رانندگی با سرعتی ایمن را رعایت کنند، اما بدون همراهی مردم این مسئله امکان پذیر نیست.

محمد تقی جاپلقی به مناسبت سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهرداری با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سپاه پاسداران استان برنامه‌هایی را در دست اقدام دارد که  یکی از اعضای خانواده این سردار شهید دعوت می‌شود و همچنین از تندیس سردار شهید سلیمانی در یکی از ورودی‌های شهر به‌همراه چند پروژه شهری دیگر در روز ۲۲ بهمن‌ماه رونمایی خواهد شد.

مصیبی دهکردی، شهرکرد 

کدخبر: 755720 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟