وجود 5  نقطه بحرانی در هنگام وقوع سیلاب در قم

به گزارش رکنا از قم، علی‌اکبر رحیمی با اشاره به فرارسیدن فصل زمستان و پیش‌بینی بارش‌های مناسب برف و باران در فصل زمستان افزود: مجموعه مدیریت بحران شهرداری مانند سنوات گذشته، در آماده‌باش کامل برای پشتیبانی از عوامل و تجهیزات معاونت خدمات شهری قرار دارد.

 

وی به وجود ۵ نقطه بحرانی وقوع سیلاب خارج از شهر اشاره کرد و گفت: متأسفانه باوجود مکاتبات زیادی که با دستگاه‌ها متولی داشته‌ایم، هنوز هیچ اقدام مثبتی از طرف مدیریت استان برای رفع تهدیدهای پیراشهری انجام‌نشده است.

 

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم ادامه داد: اطلاع‌رسانی دقیقی از شرایط این ۵ نقطه بحرانی با ادارات راه و شهرسازی، مدیریت بحران استان، محیط‌زیست، منابع طبیعی و راه‌آهن انجام‌شده و اخیراً نیز نامه‌ای با امضا شهردار قم برای دستگاه‌های مربوط ارسال‌شده است.

 

وی با تأکید بر اهمیت ساماندهی این 5 نقطه حادثه‌خیز پیراشهری اذعان کرد: کوه یزدان، بالادست پردیسان، کوه دوبرادران، بالادست جمکران و جاده جعفریه 5 نقطه بحرانی بوده که مشکلات آن باید باهمت استان برطرف شود.

 

رحیمی تأکید کرد: این ۵ نقطه خارج از محدوده شهری بوده و شهرداری اجازه کار عملیاتی یا مطالعاتی در این نقاط را نداشته و باید استان برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهد.

نظری / قم

کدخبر: 755074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟