یه روز مبارک، یک روز شاد و یک جشنواره گلباران

به گزارش رکنا از سمنان، همزمان با ولادت فرخنده حضرت زینب سلام اله علیه، شهروندان سمنانی در جشنواره شاد و مفرح "گل نرگس سمنان" شرکت کردند.

 مدیر بانوان و خانوائه شهرداری سمنان در خصوص این جشنواره گفت: به دنبال برگزاری موفق کارگاه اموزش کاشت گل نرگس سمنان در هفته های قبل، امروز شاهد برگزاری جشنواره " گل نرگس سمنان" در مجتمع گردشگری کشاورزی  باغ سبز این شهر با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سمنان، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان هستیم

65778

سمیه قاسمی افزود: گل نرگس سمنان واریته زیبایی از گل نرگس با عطر دل انگیز است که خاص شهر سمنان می باشد که از دیرباز با سرد شدن هوا در باغ راه ها و کنار نهرهای آب این شهر می روید.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی و ترغیب شهروندان برای کاشت و پرورش گل نرگس توسط شهرداری سمنان عنوان کرد و گفت: در برگزاری این جشنواره انجمن مردم نهاد "حافظان میراث فرهنگی" و مجتمع گردشگری، کشاورزی "باغ سبز سمنان" نقش بسزایی داشتند.

169266989 (2)

در جشنواره " گل نرگس سمنان" علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی هنری که با موسیقی و لباس محلی همراه بود، غرفه های عرضه صنایع دستی نظیر سفال و سرامیک و دستبافته های بانوان هنرمند سمنانی و غذا و ترشیجات سنتی نیز برپا بود

169266999 (2)

روش کاشت گل نرگس در سمنان  دو سال قبل در فهرست میراث معنوی ثبت ملی شده است‌.

حسن رستم زاده- سمنان

کدخبر: 749723 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟