کمبود فضای آموزشی در خلخال

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ رضا محمدی مدیر آموزش و پرورش خلخال در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال اظهارکرد: برغم تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه فضا‌های آموزشی در این منطقه در صورت امکان بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جاری ۶ مدرسه بزرگ و با جمعیت دانش‌آموزی هزار و ۴۰۰ نفر به صورت دونوبته اداره خواهند شد.

وی گفت: مدارس مولوی یک و دو، شهید شکارچی، مدرسه کوثر، شهدای هفت تیر و مدرسه امام جعفر صادق (ع) خلخال مدارسی هستند که در صورت اعلام بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جاری همانند سال‌های گذشته بصورت دونوبته صبح و بعداز ظهر امکان فعالیت خواهند داشت.

محمدی افزود: در حالی که نظام نوین آموزشی کشور بر تک نوبته شدن مدارس تاکید دارد، اداره مدارس بزرگ با جمعیت دانش‌آموزی بالا به صورت دونوبته در کنار اداره برخی از مدارس با جمعیت بیش از ۵۰۰ نفر بصورت تک‌نوبته اجباری و ناشی از کمبود فضای آموزشی در خلخال کیفیت آموزش را در این گونه مدارس تحت شعاع قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ گونه بخشنامه و یا دستورالعمل خاصی در خصوص بازگشایی مدارس در روز اول مهرماه امسال و ادامه تحصیل حضوری دانش‌آموزان در سر کلاس‌های درس از وزارت آموزش و پرورش دریافت نشده است، گفت: در راستای اجرای پروژه مهر مدارس برای پذیرایی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری آماده شده است.

مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: واکسیناسیون معلمان و فرهنگیان این منطقه انجام شده و در صورت فروکش بحران کرونا و پیک پنجم و صلاحدید ستاد ملی مقابله با کرونای کشور بازگشایی مدارس در مهرماه امسال امکان‌پذیر خواهد بود.

محمدی افزود: بدلیل وجود شرایط کرونایی حاکم بر جامعه برخلاف سال‌های گذشته ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس این منطقه تا پایان شهریورماه امسال امکان‌پذیر بوده و در صورت امکان برگزاری حضوری کلاس‌های درس در سال تحصیلی جاری ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در ۱۳۳ مدرسه با استفاده از ظرفیت ۹۸۷ معلم و کادر فرهنگی امکان ادامه تحصیل را در مدرسه خواهند داشت.

وی بیان کرد: بدلیل فقدان برخی زیرساخت‌های موردنیاز در مناطق روستایی و یا عدم دسترسی دانش‌آموزان بی‌بضاعت به امکانات تحصیل در فضای مجازی از جمله تبلت و گوشی تلفن همراه در حال حاضر ۹۴ درصد از مجموع دانش‌آموزان این منطقه به شبکه آموزشی شاد و فضای مجازی دسترسی دارند.

 

کدخبر: 716186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟